تابلوی نگارگری «هدیه عشق» اثر استاد محمود فرشچیان راوی مظلومیت شیرخواره کربلا در موزه آستان قدس رضوی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

تابلوی «هدیه عشق» شیرخوار کربلادرموزه آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: تابلوی نگارگری «هدیه عشق»، روایت‌گر مظلومیت شیرخواره کربلا که در تالار اختصاصی استاد فرشچیان در معرض بازدید عموم قرار دارد، مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

فرهمندنژاد در خصوص معرفی این اثر گفت: تابلوی «هدیه عشق» که با عنوان تابلوی حضرت علی‌اصغر(ع) نیز از آن نام برده می‌شود، در ابعاد ۷۲ × ۹۵ سانتی‌متر بر روی مقوای ماکت بدون اسید با تکنیک اکریلیک و به سبک نگارگری در سال ۱۳۸۱ توسط استاد فرشچیان خلق شده و در دی ‌ماه ۱۳۸۲ به بارگاه منور امام هشتم(ع) اهدا شده است.
وی با اشاره به تصویر خلق شده در این اثر توسط استاد فرشچیان گفت: در این اثر بی نظیر هنری تصویر حضرت علی‌اصغر(ع) در دستان حضرت سیدالشهداء(ع) ترسیم شده است.
فرهمندنژاد ادامه داد: در این تصویر، تیر سه‌ شعبه به گلوی مبارک شش ‌ماهه اصابت کرده و بی ‌رحمانه گلوی نازک کودک را دریده است.
وی با بیان اینکه نقطه‌ عطف ماجرا و عصاره داستان و بازتاب شهادت حضرت علی ‌اصغر(ع) به‌ صورت نمادین در ساده‌ترین شکل و فرم نشان داده شده است، گفت: اطراف تابلو خالی و بی‌ تکلف و تمامی ماجرا در متن به‌ صورت پنهان مندرج است. رنگ زرد اخرایی نشانگر اندوه و گرمی صحرای کربلاست.
رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی یادآور شد: گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲ پذیرای عموم علاقه‌مندان به بازدید از تالار اختصاصی آثار اهدایی استاد فرشچیان است.
پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.