البرز- با آغاز فعالیت بخش مسافری فرودگاه پیام وانجام اولین پرواز درآن عملا جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر در استان های البرز و قزوین از خدمات مسافرت هوایی برخوردار می شوند.

بخش مسافری فرودگاه "پیام" آغاز به کار کرد/ البرز در سفرهای هوایی خودکفا می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بخش مسافری فرودگاه پیام از روز گذشته با برقراری اولین پرواز از مشهد به کرج وبالعکس به شکل رسمی آغاز به کار کرد تا البرزی ها در بخش سفرهای هوایی به خودکفایی برسند.

از حدود یکسال پیش وبا پیگیری های وزیر ارتباطات موضوع فعال شدن بخش مسافری فرودگاه پیام در دستور کار قرار گرفت وجلسات مختلفی در این ارتباط برگزار شد.

در این جلسات ضمن بررسی موانع مسافری شدن فرودگاه پیام مجموعه اقدامات لازم برای ایجاد استانداردها وامکانات مورد نیاز برای راه انداری پروازهای هوایی آغاز شد.

ماحصل یکسال تلاش شبانه روزی مدیریت جوان منطقه ویژه اقتصادی پیام و حمایت های استانی در نهایت روز جمعه گذشته ثمر داد و مردم البرز شاهد اولین پرواز مسافری از فرودگاهی بودند که تا پیش از این تنها برای بخش باری مورد بهره برداری قرار می گرفت.

روز گذشته ساعت ۱۵و۳۰ دقیقه پرواز مشهد به کرج در این فرودگاه به زمین نشست و درادامه ساعت ۱۶و۱۵ دقیقه این هواپیما کرج را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک کرد تا رسما شاهد آغاز فعالیت یک فرودگاه مسافری جدید در سطح کشور باشیم.

به گفته مسئولان منطقه ویژه اقتصادی پیام و کارشناسان فرودگاه پیام این ظرفیت را دارد تا پاسخگوی نیاز بیش از ۳ میلیون جمعیت در استان های البرز و قزوین و بخشی از تهران باشد و رونقی دوچندان در استان البرز ایجاد کند.

فرودگاه پیام با قرار گرفتن در دل منطقه ویژه اقتصادی به همین نام پیش از این توانمندی های بالای خود در صادرات و حمل بار را نشان داده و حال در فازی جدید می تواند به یکی از فرودگاه های پررونق کشور در نزدیک ترین نقطه به تهران شود.

به گفته مدیرعامل فرودگاه پیام طی هفته های آتی به مرور سفرها در این فرودگاه افزایش خواهد یافت و مسیرهای پروازی جدیدی در آن دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.