رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی خراسان رضوی از افزایش زیان‌های وارد شده امسال به حوزه کشاورزی استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

خسارت ۶۵۰ میلیارد تومانی ‌به حوزه کشاورزی خراسان رضوی وارد شده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین خاکی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دلیل پیشامد حوادث غیر مترقبه به حوزه کشاورزی زیان رسیده است.

وی تصریح کرد: آمار گفته شده مجموع کل سال گذشته است اما ضررهای وارد شده به حوزه کشاورزی خراسان رضوی از آغاز امسال تا به امروز به ۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است. رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این که وضعیت از سال گذشته وخیم‌تر شده خاطر نشان کرد: قسمتی از حوادث غیر مترقبه به راحتی قابل جلوگیری هستند.

خاکی در ارتباط با وضعیت کارکنان این بخش در خراسان رضوی ادامه داد: میزان درآمد حوزه کشاورزی استان به طور سالیانه ۱ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. وی در ارتباط با تولید محصولات کشاورزی گفت: تاکنون ظرفیت تهیه فراورده‌های زراعی و دامی خراسان رضوی به طور سالیانه به ۸ میلیون تن رسیده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: ۸۳ فراورده زراعی و دامی به طور سالیانه از کشت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین به دست می‌آید.

خاکی با اشاره به راندمان مطلوب کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون ۲۸ درصد اشتغال عموم و ۳۰ درصد صادرات استان در این بخش به دست می‌آید.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.