رئیس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی گفت: فکر کنم نهایتا تا دوماه آینده مجسمه‌های اساتید موسیقی مقامی خراسان‌رضوی آماده خواهد بود و ما این‌ مجسمه‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

مجسمه‌های اساتید موسیقی مقامی تا دو ماه آینده ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پهلوان اظهار کرد: مجسمه هشت تا از اساتید موسیقی مقامی استان خراسان‌رضوی را سفارش دادیم که یکی از آن‌ها مجسمه استاد نبی‌پور است که البته در بین این اساتید موسیقی مقامی دو نفرشان در قید حیات هستند و ۶ نفر از آن‌ها در قید حیات نیستند.

وی ادامه داد: استاد عثمان محمدپرست و استاد فاروق‌کیانی اساتیدی هستند که در قید حیات‌اند و مجسمه‌ساز از صورت استاد فاروق‌کیانی قالب‌برداری کرده؛ ولی به دلیل ضعف جسمی استاد عثمان محمدپرست، مجسمه‌ساز نتوانسته روی صورتش کار کند و با تصویر برای آن کار می‌کند.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی تصریح کرد: سایر اساتید موسیقی مقامی، محمدحسین یگانه، حاج قربان سلیمانی، استاد پورعطایی، استاد شریف‌زاده و استاد سمندری کسانی‌اند که جزو ۶ نفر هستند و قرار است مجسمه‌هایشان ساخته شود و فکر می‌کنم نهایتا تا دوماه آینده این مجسمه ها آماده خواهد بود و این‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

پهلوان خاطرنشان کرد: مجسمه‌های حاج قربان سلیمانی و استاد یگانه در موزه قوچان به نمایش درخواهد آمد، مجسمه‌ استاد پورعطایی در تربت‌جام، استاد شریف‌زاده و استاد سمندری هم به دلیل این‌که در باخرز برایشان موزه نداریم، به احتمال قوی، مجسمه‌هایشان در موزه تربت‌جام به نمایش درخواهد آمد.

وی در خصوص استاندارد ساخته شدن این مجسمه‌ها افزود: این مسئله بستگی دارد به این‌که استاندارد را چه چیزی تعریف کنیم. پیمانکار و طرف قرارداد ما استاد نظری است؛ کسی که سال‌ها برای موزه‌های ایران کار کرده است؛ یعنی اگر ما بخواهیم اسم اولین نفری را بیاوریم که با حوزه میراث‌فرهنگی در موزه‌های مردم‌شناسی کار کرده، نام استاد نظری را می‌آوریم؛ ضمن این‌که ایشان خیلی روی شبیه‌سازی هم کار کردند.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی عنوان کرد: ما پیمانکارهای دیگری را داشتیم که مجسمه یا مانکن‌های مومی‌واکسی را کار کردند؛ ولی در حوزه میراث‌فرهنگی که تاکنون تجربه داشتیم، استاد نظری بهترین هستند؛ هرچند که ممکن است در این زمینه‌ها سبک‌های مختلفی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.