خراسان شمالی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تعداد وقف های ثبت شده و ارزش ریالی آنان را تشریح کرد.

ثبت 26 وقف جدید در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ وقف جدید به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال در این استان ۲۸ هزار کیلومترمربعی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام عظیم آسوده اظهار داشت: مردم مومن و خیر این استان امسال ۴۰ موقوفه اهدا کرده اند اما تاکنون ۲۶ مورد آن به ثبت رسیده و مابقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه رویکرد وقف های جدید بیشتر نیاز روز است، اظهار داشت: واقفان مورد مشاوره قرار می گیرند و مشورت ها بر تصمیم گیری ۸۰ درصد نیت واقفان موثر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز به وقف های با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیاز فراوان داریم گفت: از آغازین امسال رویکرد نیت واقفان در راستای این موارد بوده است.

آسوده نیت واقفان در این وقف ها را کمک به نیازمندان، کمک به تامین جهیزیه زوج های جوان نیازمند، کمک به حوزه علمیه، کمک به در راه مانده ها، حوزه درمان و دارو، کمک به بیماران سخت علاج، توسعه امام زاده ها و سایر موارد عنوان کرد.

وی تعداد موقوفه های خراسان شمالی را پنج هزار و ۵۶۰ مورد ذکر کرد و افزود: همچنین در این استان ۱۱ هزار و ۲۴۸ رقبه وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۹۴۰ مورد دارای درآمد و مابقی درآمد ندارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.