یزد - فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که برای کسب مهارت در رشته تراشکاری به تهران رفته بود با وجود فراهم بودن زمینه اشتغال در تهران ترجیح داد از مهارت خود برای توسعه و کارآفرینی در روستای زادگاهش استفاده کند.

مددجوی یزدی که کار در روستا را به اشتغال در تهران ترجیح داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد، فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که دریکی از روستاهای توابع شهرستان ابرکوه زندگی می‌کند با دریافت وام اشتغال از کمیته امداد موفق به راه‌اندازی کارگاه تراشکاری و کارآفرینی برای چند نفر شد.

حسن در سال ۵۱ در خانواده‌ای فقیر و روستایی به دنیا آمد، در همان دوران کودکی و در سن شش‌سالگی پدر خود را به علت سکته مغزی از دست داد و با مادر و سه خواهر و دو برادرش تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت.

وی که دارای هوش و استعداد بالایی بود علی‌رغم فوت پدردر دوره کودکی و با وجود مشکلات اقتصادی خانواده موفق شد با حمایت کمیته امداد تا مقطع دیپلم ادامه تحصیل دهد.

وی پس ازاخذ مدرک دیپلم به خدمت مقدس سربازی رفت و با اتمام دوره خدمت سربازی برای کسب درآمد و تأمین مخارج زندگی به تهران نقل‌مکان کرد و به علت علاقه و استعداد زیادی که در امور فنی داشت به عنوان شاگرد مغازه دریک واحد تراشکاری مشغول به کار شد.

حسن با وجود فراهم بودن زمینه فعالیتش در تهران، پس از دو سال کسب تجربه و مهارت به روستای زادگاهش برگشت و با مراجعه به کمیته امداد و دریافت ده میلیون تومان وام اشتغال در سال ۹۱ اقدام به خرید وسایل و تجهیزات کامل کرد و فعالیت خود را با شرایطی جدید آغاز کرد، او که به استادکاری ماهر در امور تراشکاری و سایر فعالیت‌های مرتبط تبدیل‌شده بود، به عنوان تکنسین و مسئول فنی با راه‌اندازی یک کارگاه تراشکاری ضمن کسب درآمد برای خودش، چند نفر دیگر را هم مشغول کارکرد.

وی هم‌اکنون دو فرزند دارد و مسئولیت نگهداری و سرپرستی از مادر و پدر خانم خود را که به دلیل بیماری و از کارافتادگی خانه‌نشین شده‌اند را هم بر عهده دارد و با این کار افتخار می‌کند و مصمم است با حمایت کمیته امداد و توسعه کارگاه و ایجاد واحد تخصصی تولیدی موتور و توربین پمپ شناور در ابعاد مختلف زمینه اشتغال‌زایی حداقل چهار نفر را فراهم کرده و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.