مسیرریلی خواف - رشتخوار - تهران قبلا روزدرمیان قطار داشت اما مدتی است که تعداد قطارهای این مسیربه هر چهار روز یک بار کاهش یافته و این موضوع گلایه های اهالی رشتخوار رابه دنبال داشته است.

تعداد قطارهای مسافربری در رشتخوار را افزایش دهید

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار در گفتگو با خبرنگار قدس انلاین با انتقاد از کاهش تعدادقطارهای مسافربری رشتخوار و خواف خواستار افزایش تعداد این قطارها و افزایش تردد در این محور برای رفاه حال مسافران این دو شهرستان شدو گفت:مسئولان باید برای تشویق مردم به ادامه سکونت در شهرهای محروم و مرزی مشوق ها و امکانات رفاهی جدیدی را تعریف کنند نه این که با حذف مشوق های گذشته همان اندک کور سوی امید را در دل مردم خاموش کنند.

حسن میر سیدی گفت:پروژه ایستگاه مسافربری راه آهن رشتخوار یکی از پروژه های مهر ماندگار در این شهرستان است که بیش از ۷۰ کیلومتر خط راه آهن تهران - مشهد- خواف - هرات از این شهرستان می گذرد و با گذشت ۱۷ سال از افتتاح این پروژه، سه ایستگاه ملک آباد وآبنیه و یکی در شهر رشتخوار راه اندازی شده است،

وی گفت: با ایجاد و گسترش خطوط راه آهن در شرق کشور به ویژه شهرهای خواف و رشتخوار استان خراسان رضوی به منظور تسریع در بهره برداری از معادن سنگ آهن سنگان، امید تازه ای در دل مردم این دیار ایجاد شد چرا که گسترش راه های ریلی در این نقطه محروم می توانست به کمک توسعه اقتصادی واجتماعی این شهرها بیاید  .

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار اظهار داشت:طی چند سال گذشته با بهره برداری از راه آهن سنگان -خواف -رشتخوار علاوه بر حمل سنگ آهن، یک قطار مسافربری نیز برای کمک به تردد مسافران این شهرستان های مرزی خراسان رضوی راه اندازی شد.

به گفته وی مدتی است که تعداد قطار مسافربری در رشتخوار و خواف  از  روز در میان  به هر چهار روز یک بار کاهش یافته و امکان استفاده مردم رشتخوار  از قطار مسافربری کم شده است.

وی خاطر نشان کرد:هم اکنون بسیاری از مسافران این  شهرستان محروم  ناچارند در صورت تمایل به استفاده از قطار مسافربری با صرف وقت و هزینه های گزاف به شهرهای مشهد و تربت حیدریه مراجعه کنند که این موضوع نارضایتی اهالی شهرستان را در پی داشته و خواهان راه اندازی روزانه این قطار در مسیر رشتخوار و خواف هستند. خالق نیا معاون راه آهن تربت حیدریه هم در خصوص کاهش  تعداد قطار مسافربری رشتخوار خواف تهران گفت: قطار مسافربری خواف رشتخوار تهران تعطیل نشده بلکه حرکت این قطار مسافربری کم شده و از یک روز در میان به هر چهار روز یک نوبت رسیده است که جواب گوی جمعیت مسافران نیست. وی دلیل این مشکل را کمبود لکوموتیو در تمامی شهرهای کشور به ویژه محور خواف رشتخوار تهران اعلام کرد و گفت:این مشکل سراسری است که بر اساس قول مسئولان راه آهن به زودی با افزایش لکوموتیو در برنامه پاییز حل می شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.