علی پروین گفت که تیم ملی فوتبال همیشه قبل از هر رویدادی با حواشی روبه‌رو است و اگر این مسائل ادامه داشته باشد در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا نتیجه نمی‌گیرد.

علی پروین: تیم ملی فوتبال با این دعواها و حاشیه‌ها در جام ملت‌ها نتیجه نمی‌گیرد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، چند ماهی است که اعضای تیم پیشکسوتان پرسپولیس دور هم جمع شده و علاوه بر تمرین کردن، بازی‌های دوستانه هم انجام می‌دهند،  علی پروین هم به عنوان سرمربی در این تیم حضور دارد و جالب است که پیشکسوت قدیمی پرسپولیس همانند دوران مربیگری‌ خودش حساسیت زیادی روی بازی‌ها و تمرینات دارد. 

* شما همیشه در تمرینات پیشکسوتان حضور پیدا می‌کنید؟

۴،۵ ماهی است که هفته‌ای دو جلسه تمرین کرده و روز چهارشنبه هم تیمی را دعوت می‌کنیم و با آنها بازی انجام دهیم. خوشحالیم که بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند. شرکتی به نام پیشکسوتان کهن، تشکیلاتی را فراهم کرده تا اینها دور جمع شوند.

* سه نسل متفاوت را در تیم پیشکسوتان پرسپولیس می‌بینیم، دهه شصت، هفتاد و هشتاد...

کسانی که تقریبا در حال بازنشسته هستند، می‌توانند به تمرین ما بیایند. یک عده دهه شصتی هستند، یک عده هم بالاتر، یک عده مثل علیرضا محمد دو سال است که فوتبالش تمام شده، منصوری و زارع هم همینطور. این تیم برای پیشکسوتان است و مال من و این و آن نیست. متأسفانه آمدن به اینجا (ورزشگاه شیرودی) چون طرح ترافیک است، برای بچه‌ها سخت است. هوا که تاریک‌تر شود، محل تمرین‌مان را عوض می‌کنیم، چون وقتی تمرین ساعت ۱۵ باشد، همه باید ۱۴:۳۰ در محل تمرین حضور داشته باشند!

* پرسپولیس دوشنبه بازی حساسی مقابل الدحیل قطر در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد، چقدر به صعود این تیم به مرحله بعد امیدوار هستید؟

اگر پرسپولیس مثل نیمه دوم بازی در قطر بازی کند، فکر می‌کنم می‌برد و بالا می‌آید. انشاء‌الله که پرسپولیس می‌برد و صعود می‌کند.

* یعنی پرسپولیس توانایی شکست تیم قطری را دارد؟

فکر می‌کنم با حضور صد هزار نفر می‌توانیم ببریم. عرب‌ها از همین صد هزار نفر ما می‌ترسند. با آن بازی که نیمه دوم مقابل الدحیل در قطر دیدم، فکر می‌کنم می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند. فقط نباید گل بخورند، چون اگر گل بخورند، کار سخت می‌شود.

 * استقلال برابر السد در بازی رفت سه بر یک در آزادی شکست خورد. این تیم شانسی دارد؟

استقلال نیم ساعت اول خیلی خوب بازی کرد. نیمه دوم خسته بود یا نبود را، نمی‌دانم، اما شیرازه تیم بهم ریخت. اگر استقلال آنجا خوب بازی کند، می‌تواند نتیجه بگیرد.

* قطری‌ها در چند سال اخیر با آوردن بازیکنان مطرح و همچنین بالا بردن سطح امکانات‌شان پیشرفت کرده‌اند، آیا فوتبال ما در جا زده یا صرف اینکه بگوییم استعداد و غیرت داریم، کافی است؟

نسبت به آنها در جا زده‌ایم. زمانی که من بازی می‌کردم و به قطر می‌رفتیم، به تیم‌های‌شان ۱۰،۱۱ گل می‌زدیم. امکانات ما و آنها زمین تا آسمان تفاوت دارد. پول‌هایی که می‌دهند هم، زمین تا آسمان فرق دارد، اگر چه ما هم خوب پول می‌دهیم. فوتبال ما با این وجود، حرف اول را در آسیا می‌زند، اما باید دعوا و مرافعه در تیم ملی را کنار بگذاریم.

* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی برای بازی دوستانه مقابل ازبکستان، بدون قرارداد روی نیمکت نشسته بود. فکر می‌کنید چرا مسئله قرارداد کی‌روش حل نشده است؟

قرارداد کی‌روش را نمی‌دانم، اما باید حاشیه‌ها را کنار بگذارند. تیم ملی همیشه قبل از مسابقات در حاشیه است، اینکه پیراهن ندارد، زمین ندارد؛ این بساط‌ها هست. قبل از جام جهانی این چیزها را کنار گذاشتند و خوب نتیجه گرفت. اگر این دعوا و مرافعه باشد، فکر نمی‌کنم تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد.

* این روزها بحث اختلاف کی‌روش و برانکو هم تمام شدنی نیست. دلیل این مسائل چیست؟

دلیش را نمی‌دانم، شما می‌دانید به ما هم بگویید. نمی‌دانم دعوا سر چه موضوعی است، سر پول است یا امکانات. کی‌روش در انتخاب‌هایش نمی‌گذارد کسی شرکت کند و هر کسی را بخواهد، انتخاب می‌کند، پس سر این موضوع نمی‌تواند باشد. نمی‌دانم مشکل چیست که این حاشیه‌ها را درست می‌کنند. دیگر فدراسیون خودش می‌داند و آقای کی‌روش!

* یکی از انتقادهایی که به کی‌روش می‌شود، دعوت یک بازیکن از پرسپولیس است. همین مسئله به شائبه‌های اختلاف کی‌روش و برانکو دامن می‌زند.

این سلیقه مربی است. من هم مربی باشم، ممکن است هیچ کسی را دعوت نکنم. هزاری هم حرف بزنیم، به جز اینکه کی‌روش لج کرده و بدتر کند، چیز دیگری نخواهد بود. بهترین کار این است که حرفی نزنیم و ساکت بنشینیم.

* در اظهارنظری گفته‌اید پرسپولیس امسال هم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. بر چه اساسی این حرف را زدید؟

با تیم‌هایی که من دیدم، به نظرم استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعی قهرمانی هستند.

* یعنی پرسپولیس تا اینجا روند خوبی داشته است؟

روند خوبی که نداشته، اما نیم فصل دوم با بازیکنانی که گرفته، می‌تواند باز هم قهرمان شود.

* چندی پیش گفت‌وگویی با سعید نعیم آبادی انجام دادیم که گفت با گذشت ۳۰ سال، هنوز چوب نرفتن به تیم علی پروین را می‌خورد و ظاهرا شما از او ناراحت هستید.

ما از هیچ کسی ناراحت نیستیم و نخواهیم بود. با دشمن خودمان هم رفیقیم، اگر چه دشمن نداریم.

* در مورد تیم ملی، یک موضوع دیگر هم مطرح شده و اینکه پیشنهادی برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی برابر آرژانتین شده، اما چرا تیم ملی با تیم‌های قدرتمند بازی نمی‌کند؟

نمی‌دانم چرا، اما با بازی‌هایی که تیم ملی در جام جهانی انجام داد، باید تیم‌های گردن گلفت مقابل ما حاضر شوند تا نقطه ضعف‌ها را پیدا کنیم. حالا دلیلش چیست، نمی‌دانم. با آرژانتین نمی‌خواهند بازی کنند؟

* کی‌روش گفته اگر چنین پیشنهادی باشد، روی زانو تا دبی خواهد رفت!

نمی‌دانم، خودشان می‌دانند!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.