رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: آماده همکاری با چارترکننده‌ها برای تشکیل بسته گردشگری شامل بلیت، هتل و غیره هستیم مشروط به آنکه قیمت بلیت‌های چارتری از نرخ بلیت پرواز برنامه‌ای، کمتر باشد.

اگر قیمت بلیت هواپیما پایین بیاید، ما هم در هتل‌ها تخفیف ویژه ارائه می‌دهیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، جمشید حمزه‌زاده در پاسخ به این موضوع که در بلیت‌های چارتری امکان همکاری از سوی جامعه هتل‌داران و تعیین هتل در قالب بسته گردشگری‌ وجود دارد؟ اظهار داشت:‌ در گذشته عنوان می‌شد که هر کس‌ از پروازهای چارتری استفاد ‌کند، الزاماً باید با هتل باشد و هتل هم باید ورود آنها را تائید کند، اما به نظر من در جهت توسعه گردشگری و گروه‌های گردشگری می‌توان در این حوزه برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشت.

وی ادامه داد:‌ اگر قیمت بلیت‌های چارتری هواپیما ارزان‌تر باشد (نه اینکه دو برابر نرخ مصوب باشد) ما هم می‌توانیم در تخصیص هتل، با بخش فروش بلیت همکاری کنیم، در صورتی که اگر نرخ بلیت پروازهای چارتری  مناسب نباشد، ما در این حوزه اصلا همکاری نمی‌کنیم.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: هتل‌ها زمانی با موضوع چارتر همکاری می‌کنند که نرخ پروازهای چارتری ارزان‌تر از نرخ‌های مصوب بلیت هواپیما و قیمت پروازهای برنامه‌ای باشد.

حمزه‌زاده اضافه کرد: هنوز صحبتی با سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره نداشته‌ایم، اما با آژانس‌های فروش بلیت هواپیما و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جلساتی برگزار کرده‌ایم و پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران با تاکید بر اینکه هدف از چارتری شدن بلیت؛ فراهم‌سازی سفر ارزان برای مردم است، افزود: فقط در صورت آنکه نرخ بلیت چارتر مناسب باشد، هتل‌داران حاضر هستند، در سفرها تخفیف ویژه به بلیت‌های چارتری ارائه کنند و این به شرط کاهش قیمت بلیت پروازهاست‌.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما در کاهش استقبال از هتل‌های کشور تا اندازه‌ای مؤثر بوده است، گفت: در چند کلان‌شهر، گرانی بلیت هواپیما بر استقبال از هتل‌ها تأثیر داشته است.

وی تأکید کرد: اگر قیمت بلیت هواپیما پایین بیاید، ما هم در هتل‌ها تخفیف ویژه ارائه می‌دهیم و در نهایت بسته سیاستی ارزان قیمت برای سفر و گردشگری داخل کشور فراهم می‌شود.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران همچنین پیش از این گفته بود: ‌ غیر از چند هتل در شهرهای توریستی که تعداد آنها هم زیاد نیست، بقیه هتل‌ها طبق آنچه که گزارش می‌دهند با کاهش زیاد مسافر نسبت به سال قبل مواجه شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.