نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور گفت:‌ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار بازگشت زینک به فهرست کالاهای اساسی شد.

درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد از وزیر صنعت برای بازگشت "زینک" به فهرست کالاهای اساسی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، غلامرضا شجاع نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور به جز تهران،‌ از مکاتبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر صنعت‌، معدن و تجارت برای بازگشت زینک به فهرست کالاهای اساسی خبر داد.

وی ادامه داد: چندی پیش به دنبال نامه‌نگاری‌های بنده با وزیر صنعت‌، معدن و تجارت به دلیل موقعیت استراتژیک زینک در کشور،‌ این کالای مهم و حیاتی در صنعت چاپ به گروه کالاهای اساسی اضافه شد. اما اخیراً‌ زینک از فهرست کالاهای اساسی خارج شده است.

شجاع ادامه داد: در این راستا سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به شریعتمداری وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت خواستار بازگشت این کالا به گروه کالاهای اساسی شده است. در این نامه صراحتاً ذکر شده که با توجه به اینکه زینک یک کالای استراتژیک در صنعت چاپ است و در داخل تولید نمی‌شود و با توجه به نقش اساسی که در چاپ محصولات فرهنگی نشر و مکتوبات دارد،‌ خواهشمند است که این کالا در ردیف کالاهای اساسی قرار بگیرد.

نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور به جز تهران ادامه داد: ما برای واردات زینک به کشور پیش از این و زمانی که زینگ در گروه کالایی یک قرار داشت،‌ توانستیم از ارز 4200 تومانی استفاده کنیم‌، البته واردات این کالاها به کشور مدتی زمان می‌برد.

وی با اشاره به گران شدن زینک در سه ماه گذشته گفت:‌ اکنون قیمت هر ورق زینک در بازار با افرایش 300 درصدی نسبت به سه ماه گذشته روبروست،‌ هر ورق زینک که با قیمت 8 هزار تومان به فروش می‌رفت،‌ به قیمت 22 هزار تومان به فروش می‌رود، البته در شهرستان‌ها وضع بدتر است و هر ورق زینک 25 هزار تومان هم قیمت دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.