رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی گفت: سال‌های قبل در ایام تاسوعا و عاشورا مشهد زیاد شلوغ نبود اما در سال جاری این ایام در تابستان قرار گرفته است پس احتمال می‌دهیم با افزایش زائر هتل‌ها شلوغ‌تر باشند.

تعداد زائران حرم رضوی در ماه محرم و صفر افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمد قانعی‌راد عنوان کرد: شهریورماه زمان اوج سفرهای تابستانی است و ظرفیت ۸۰ درصد هتل‌ها تکمیل می‌شود. ضمن اینکه در این چند روز طیف مهمانان هتل تغییر می‌کند و مسافرانی که برای مراسم عزاداری به مشهد می‌آیند حضور پررنگ‌تری دارند.

وی با بیان اینکه در پایان شهریورماه اشغال هتل‌ها در حد مناسب ۸۰ درصد خواهد بود، ابراز کرد: مجموع هتل‌ها ۲۳۵ واحد و حدود ۵۰ هزار تخت است. در صورتی که هتل‌ها بخواهند از ظرفیت اضافه استفاده کنند تا ۷۵ هزار قابل افزایش خواهد بود.

قانعی‌راد با اشاره به اینکه تجربه سال‌های قبل می‌گوید دهه اول محرم، ایام عاشورا و تاسوعا بیشتر مردم در زادگاه خود هیئت عزاداری و مراسم خاص دارند به همین دلیل به مناطق دیگر سفر نمی‌کنند، عنوان کرد: سال‌های قبل در ایام تاسوعا و عاشورا مشهد زیاد شلوغ نبود اما در سال جاری این ایام در تابستان قرار گرفته است پس احتمال می‌دهیم با افزایش زائر هتل‌ها شلوغ‌تر باشند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی با بیان اینکه پیش می‌کنیم حدود ۷۵ درصد هتل‌ها در ایام تاسوعا و عاشورا اشغال باشند، تصریح کرد: ما هیچ افزایش قیمتی در این ایام نداشتیم و حال که اوج سفرهای تابستانی است، اغلب همکاران ما تخفیفات قابل توجهی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه رقابت خوبی برای ارائه خدمات در هتل‌های مشهد به وجود آمده است و هتل‌ها سعی می‌کنند در بحث خدمات از یکدیگر پیشی بگیرند، عنوان کرد: به صورت خودکار کیفیت ارائه خدمات در هتل‌های مشهد از سایر شهرها بهتر خواهد بود.

قانعی‌راد در رابطه با حضور زائران خارجی در ایام محرم، گفت: زائران خارجی خصوصا از کشورهای حوزه خلیج فارس در ایام تابستان به مشهد می‌آیند و معمولا اوج سفرهای آنان در نیمه اول شهریور است اما از ۱۵ شهریورماه به بعد کمتر شاهد حضور زائران خارجی هستیم.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی افزود: در عین حال فکر می کنم نسبت به سال گذشته به دلیل کاهش قیمت شاهد حضور بیشتر زائران خارجی از کشورهای کویت، عراق، بحرین، عمارات، لبنان و ... باشیم. پیشبینی می‌شود حدود ۱۰ درصد مهمانان ما در ایام محرم، صفر، تاسوعا و عاشورا از کشورهای همسایه باشند.

وی با تأکید بر اینکه در مشهد فضاهای اقامتی باتنوع بالا برای هر قشر وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم هم وطنان به دنبال استفاده از تورهای مسافرتی و کاروان‌های گروهی باشند که به آنان خوش بگذرد.

قانعی‌راد با بیان اینکه طبق آمار حدود ۵۰ درصد مهمانان در مشهد از طریق سفرهای از قبل برنامه‌ریزی شده و از طریق نهادها، ارگان‌ها و یا از طریق دفاتر خدمات مسافرتی تشکیل تور و گروه می‌دهند، ابراز کرد: حدود ۵۰ درصد دیگر بدون برنامه به شکل سفرهای انفرادی به مشهد می‌آیند که پیشنهاد می‌کنیم از سفرهای گروهی استفاده کنند زیرا امنیت و نظارت بیشتری در آن وجود دارد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.