رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با اشاره به آمادگی بقاع متبرکه این شهرستان برای میزبانی از هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی در هفت بقعه متبرکه گناباد همزمان با دهه اول محرم همراه با برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

آمادگی بقاع متبرکه گناباد برای میزبانی از هیئت های مذهبی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن تقوی اظهار کرد: مهمترین رسالت نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که ما نیز وظیفه داریم در این راستا گام برداریم که در تمامی بقاع متبرکه با حضور امامان جماعت نماز اول وقت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای امینانه نیات خیرین و واقفین و از سویی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از اهداف اجرایی طرح بصیرت عاشویی دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد تصریح کرد: سوگواری برای امام حسین (ع) عامل اصلی توجه به خدا و تقرب به خدا است، یعنی وسیله‌ای است که انسان به خدا توجه پیدا می‌کند و نوکری در دستگاه امام حسین از نشانه‌های پاکی انسان‌ها است.

تقوی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال درآمد موقوفات متصرفی و غیر متصرفی ویژه محرم و صفر برای ترویج فرهنگ وقف در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهرستان گناباد است که در این ایام براساس نیات واقفین هزینه می‌شود.

وی افزود: بیشترین موقوقات گناباد در ۲۶ روستا که برگزاری مراسم عزاداری برای سرورو سالار شهیدان و پخش نذری در بین عزاداران از بیشترین نیات واقفین در این شهرستان است. تقوی عنوان کرد: طرح بصیرت عاشورایی ویژه محرم و صفر در هفت بقعه متبرکه و با استفاده از مبلغین اجرا خواهد شد که شامل پاسخ گویی به مسائل شرعی، مشاوره، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و مداحی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد اضافه کرد: بیش از ۱۱۵ هیئت مذهبی در دهه اول محرم در بقاع متبرکه گناباد حاضر و از فضای معنوی امامزادگان استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.