رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح حفظ جزء ۳۰ در مدارس استان خبر داد.

طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی مهدوی‌خواه، بیان کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و طبق مأموریت آموزش و پرورش برای تربیت سه میلیون حافظ سعی کردیم در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: طرح حفظ جزء ۳۰ برای ۳۵۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان هدف‌گذاری شده که از ابتدای سال تحصیلی جدید این طرح اجرایی خواهد شد. ‌

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: انتخاب جزء ۳۰ برای حفظ به جهت سهولت این جزء بوده و مقدمه ای است تا مسیر برای افراد علاقه‌مند باز شود.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: به دنبال نخبه پروری نبوده و نیستیم و هدف اصلی ما از فعالیت‌های قرآنی در مدارس فراگیر شدن قرآن در بین نسل نوجوان و جوان است.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح، گفت: مقدمات لازم از جمله تدوین کتابچه مرتبط با آموزش این طرح صورت گرفته است. ضمن اینکه جلسات هماهنگی و توجیهی با مدیران، مسئولان اجرایی و عوامل ستادی در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: از فرصت مراسم صبحگاهی مدارس برای جمع خوانی جزء ۳۰ استفاده خواهد شد و طی چهار ماه برنامه ریزی شده تا دانش‌آموزان هدف، این جزء را حفظ کنند.

وی با اشاره به اقدامات مغرضانه برخی از مؤسسات، تصریح کرد: برخی افراد در پی سودجویی، اقدامات آموزش و پرورش و فعالیت دارالقرآن‌های این اداره را در راستای آماده کردن دانش‌آموزان نادیده می‌گیرند و اگر دانش‌آموزی دوماه در یک مؤسسه قرآنی آموزش دیده و در مسابقات دانش آموزی مقام کسب کرده را به اسم خود تمام می کنند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.