نشست پارلمان عراق به منظور انتخاب هیأت رئیسه جدید برای آن آغاز شد.

آغاز نشست پارلمان عراق با حضور شش نامزد برای پست ریاست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشست پارلمان جدید عراق که قرار است امروز به انتخاب هیأت رئیسه آن منجر شود، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این نشست به ریاست «محمد علی زینی» رئیس سِنی پارلمان آغاز شد و آن دسته از نمایندگانی که در نشست پیشین از ادای سوگند به دلیل عدم حضور جا مانده بودند، سوگند یاد کردند.

از زمان سقوط صدام در سال 2003 تا کنون، عرف سیاسی در عراق این‌گونه است که پست ریاست پارلمان به یک شخصیت سنی واگذار شود و در مقابل ریاست جمهوری به کردها و نخست‌وزیری به شیعیان اختصاص یابد.

پیش از نشست امروز پارلمان عراق،  اسامی هشت نماینده برای تصدی پست ریاست پارلمان مطرح شده بود که عبارتند از: «محمد تمیم»، «اسامة النجیفی»، «احمد الجبوری»، «محمد الحلبوسی»، «طلاب الزوبعی»، «رشید العزاوی» و «احمد الجبوری» و «خالد العبیدی».

انصراف «محمد تمیم» و «احمد الجبوری» از نامزدی ریاست پارلمان

خبرنگار شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد که «محمد تمیم» و «احمد الجبوری» از نامزدی برای ریاست پارلمان انصراف داده‌اند.

رقابت 6 نامزد برای تصدی ریاست پارلمان

بر اساس این گزارش در حال حاضر 6 نماینده عراقی برای تصدی پست ریاست پارلمان با یکدیگر رقابت خواهند کرد و قرار است در نشست امروز، برای انتخاب رئیس پارلمان و معاونانش، به طور محرمانه رای‌گیری شود. در صورتی که هیچ‌یک از این نامزدها، حائز اکثریت آراء (نصف+1 رأی) نشود، انتخاب هیأت رئیسه پارلمان به جلسه بعد، موکول خواهد شد.

خروج نمایندگان ائتلاف «سائرون» و حزب «بارزانی» از پارلمان

منابع آگاه محلی از خروج نمایندگان ائتلاف «سائرون» و حزب دموکرات کردستان از نشست امروز پارلمان خبر داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.