رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: ۳ اثر نمایشی با موضوع محرم و عاشورا و همچنین دفاع مقدس در مشهد اجرا می‌شود.

۳ اثر نمایشی با موضوع محرم و عاشورا در مشهد اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آرش خیرآبادی اظهار داشت: برنامه‌های انجمن نمایشی استان خراسان‌رضوی در مشهد به ۳ بخش تقسیم شده است که در هر ۱۰ روز نمایش‌های مناسبتی با موضوع محرم و دفاع مقدس اجرا می‌شود. همچنین در بوستان ملت اجراهای خیایانی به صورت تعزیه‌خوانی تا پایان دهه محرم ادامه خواهد داشت و می‌تواند تا پایان محرم ادامه پیدا کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های نمایشی در ایام محرم در شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: امسال اداره ارشاد شهرستان‌های خراسان‌رضوی و انجمن‌های نمایشی سری برنامه‌هایی آیینی را برای ماه محرم در نظر گرفتند که در طول ماه محرم اجرا خواهند شد.

خیرآبادی اضافه کرد: امسال با توجه به حجم کارهای خوبی که در زمینه عاشورایی در مشهد و هم در شهرستان‌ها آمده است، سالن‌های تئاتر طبق سال‌ها گذشته خالی از اجرا نیست.

وی با اشاره نمایش‌هایی که در ایام ماه محرم در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه می‌روند، گفت: سه نمایش "به روی نی"، "خورشید بر نیزه" و " وداع با اسلحه" در ایام ماه محرم روی صحنه می‌روند که نمایش "وداع با اسلحه" در هفته دفاع مقدس در سالن اصلی تئاتر مشهد روی صحنه می‌رود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: نمایش "خانواده آقای اردکانی" به کارگردانی امیر بشیری برای ۲۲ اجرا در ماه محرم درخواست دادند که از نظر انجمن هنرهای نمایشی قابلیت اجرا در ماه محرم را دارد، اما شورای بازبینی و اداره ارشاد مشهد باید نظرشان در مورد اجرای این نمایش اعلام کنند.

خیرآبادی با اشاره به تاخیر در برگزاری جلسات شورای بازبینی نمایش‌ها گفت: نامه‌هایی که برای بازبینی نمایش‌ها به اداره ارشاد مشهد ارسال می‌شود مبتنی بر زمان درخواست هنرمندان است، هنرمندی که پنجشنبه درخواستش را ثبت کرده است قطعا همان روز به اداره ارشاد ارسال می‌شود.

وی افزود: تصور لغو بازبینی در مورد نمایش‌ها اشتباه است، ۶ نمایش برای بازبینی درخواستشان را ثبت کرده بودند که ۳ نمایش با مضمون عاشورایی بودند و ۳ نمایش دیگر قابلیت اجرا در ماه محرم را نداشتند که جلسه بازبینی برای این نمایش‌ها می‌تواند در آبان ماه هم برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به پرداختی‌های جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخشی از پول‌هایی که از شهرداری مشهد می‌خواستیم، تسویه شد و منتظریم گروه‌های نمایشی  فاکتورهایشان را به ما بدهند تا تسویه کامل صورت بگیرد.

خیرآبادی با اشاره به اینکه جشنواره بیست و هشتم تنها جشنواره‌ایی بود که انظباط مالی و اجرایی داشت، افزود: قطعا تا هفته آینده تسویه با تمام گروه‌های نمایشی که در جشنواره تئاتر استانی شرکت کردند انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما هیچ زمان نمی‌گوییم وضع مالی انجمن نمایشی استان خوب نیست، ما اگر هیچ پولی هم در خزانه نداشته باشیم، می‌گوییم وضعمان خوب است، چرا که زمانی وضع مالی را بد تعریف می‌کنیم که مدیریت تامین منابع مالی بد باشد یا اینکه تامین مالی با بدقولی برخورد کرده باشد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی با اشاره به منتشر نشدن کتاب بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی گفت: امسال قرار بود نسخه کتاب جشنواره را به صورت دیجیتال منتشر کنیم ولی به این دلیل که یادداشت‌هایی که درخواست کرده بودیم دیر به دستمان رسید، جشنواره تمام شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.