عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی باید رویکردهای نوینی را اتخاذ کند.

رویکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تغییر کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدحسین فرهنگی با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور و قطع امید از مذاکرات برجامی و اقتصادی با اروپا، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای جهان مسئله‌ای حائز اهمیت است، اما در وهله اول باید بر توان‌ داخلی خودمان تکیه کنیم.

وی ادامه داد: ستاد پیگیری‌ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عالی‌ترین سطح با حضور مسئولان سه قوه برای تقویت تکیه بر توان‌ داخلی تشکیل شده است و تاکنون هم اقدامات درخوری داشته‌ است.

فرهنگی متذکر شد: پس از خروج آمریکا از برجام، مذاکراتی با اروپایی‌ها صورت گرفت اما عملا آنان هیچ‌گونه تعهد و تضمین عملی به ما ندادند و بر این اساس باید در روابط خود با کشورهای جهان بازنگری کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در همه حوزه‌ها اعم از فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و تولیدی باید عمده اهتمام خود را به تقویت تولید داخلی بگذاریم اما توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسو چه در بعد صادرات و چه در بعد واردات هم باید در دستورکارمان قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تشکیل شده اما لازم است رویکردهای نوینی در فعالیت‌هایشان داشته باشند و بازنگری در این موضوع صورت گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر سفیران هم برای افزایش مراودات تجاری کشور فعال هستند و پیگیری‌های خوبی انجام می‌دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.