مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تنها بیمارستان این شهرستان بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و با توجه به مراجعه برخی از بیماران شهرستانهای باخرز، خواف و تربت جام این مرکز درمانی جوابگوی نیازهای منطقه نیست.

بیمارستان تایباد جوابگوی نیاز این شهرستان نیست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد موسوی افزود: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد ۱۱۰ تخت مصوب دارد ولی هم اینک این مرکز درمانی با ۱۳۸ دستگاه تخت بیمارستانی به مراجعان خدمت می کند.

وی ادامه داد: برخی از تختهای بیمارستانی و فضای موجود در بیمارستان تایباد فرسوده و قدیمی است بنابراین باید در زمینه درمان در این شهر کاری بزرگ و اساسی صورت گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد به اجرای طرح تحول نظام سلامت و اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد: با اجرای بسته خدمتی نوسازی و بازسازی سخت افزاری بیمارستانها و مراکز درمانی موسوم به 'هتلینگ' بیمارستانهای فرسوده و مستهلک جانی تازه یافته اند و چرخه خدمات در آنها به ویژه در مناطق مرزی محروم و دورافتاده وارد مرحله جدیدی شده است.

وی از موافقت اولیه وزارت بهداشت با ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در تایباد خبر و ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان زمینی به مساحت ۱۰ هکتار نیاز می باشد و در این زمینه همکاری اداراتی همچون شهرداری، شورای شهر، منابع طبیعی و حمایتهای خیران ضروری است.

دکتر موسوی گفت: هر تخت بیمارستانی حداقل پنج میلیارد ریال و حداکثر ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد که با این رقم در حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت بیمارستان جدید در تایباد نیاز است.

وی رضایتمندی بیماران را یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سطح کشور ذکر و بیان کرد: هم اینک ۲۸ پزشک متخصص در تایباد فعالیت دارند اما با توجه به مراجعات بیماران از شهرستانهای باخرز، خواف، تربت جام و در برخی از مواقع از شهر هرات افغانستان در برخی از تخصصها همچون چشم، مغز، اعصاب و رادیولوژیست خانم با کمبود مواجهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین به کمکهای خیران حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: امسال افراد نیکوکار در این شهرستان مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به حوزه سلامت کمک کردند.

وی همچنین گفت: ۲۷ بیمار نیازمند دیالیز مستمر در تایباد سکونت دارند و بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء در حال ساخت است. در این چارچوب دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه بهداشت و درمان تایباد در نظر گرفته شده اما برای تکمیل نهایی این پروژه تامین ۱۵ میلیارد دیگر نیاز است.

دکتر موسوی به مطالبات حوزه بهداشت و درمان تایباد از سازمانهای بیمه گر نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و بیمارستان خاتم الانبیاء ۲۰۰ میلیارد ریال از سازمانهای بیمه گر طلب دارد. ۷۰ درصد این طلب مربوط به بیمه سلامت است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.