هزار متر مربع عرصه در شمال بوستان جمشیدیه با رد ادعای مطرح شده برخی افراد سودجو و با پیگیری حقوقی و قضایی شهرداری منطقه یک از دست جاعلان خارج شد.

کلاهبرداری ۱۶۰ میلیاردی از شهرداری در پارک جمشیدیه ناکام ماند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حبیب الله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک با اعلام اینکه ۱۷۰ هزار متر مربع از زمین‌های موجود در بخشی شمالی پارک جمشیدیه با رد ادعای مالکیت افراد سودجو  و با اقدامات حقوقی شهرداری منطقه یک آزاد شد،  اظهار کرد: در قسمت شمالی بوستان جمشیدیه یک پلاک ثبتی قرار دارد که از سال ۷۲ اشخاصی منفعت طلب با سندسازی و جعل مدارک اقدام به فروش آن به شهرداری تهران با مبلغ ۲ میلیون تومان کردند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: پس از پیگیری‌های مدوام و دریافت گزارشات استعلامی از مراجع ذیصلاح، مستندات مدعیان مردود شناخته می‌شود و مبلغ فروخته شده به شهرداری برگردانده و توافق نامه باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه جاعلان دوباره مالکیت همین ملک را در شهرداری تهران با قیمت کارشناسی رسمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مطرح کردند، تصریح کرد:  این افراد با جعل اسناد در شورای شهر و مصوبات ماده پنج، این زمین را به عنوان ملک خودشان در مراجع قضایی طرح دعوا کردند که با پیگیری‌های انجام شده توسط شهرداری و دفاعیات در دادگاه‌های عمومی و شورای حفظ حقوق بیت المال، عدم حق این افراد به اثبات رسید.

تاجیک اسماعیلی تصریح کرد: با تحقیقات دقیق‌تر در اداره ثبت، سازمان جنگل‌ها و مراتع، منابع ملی به این نتیجه رسیدیم که پلاک مورد دعوی جزء اراضی ملی است که به شهرداری منطقه یک واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بعد از ۷ سال موفق شدیم ۱۷۰ هزار مترمربع زمین مورد ادعای این افراد را که با جعل سند می‌خواستند تا متری یک و نیم میلیون تومان از شهرداری بگیرند، به نتیجه برسانیم، گفت: آن‌ها مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان را به عنوان پیش قسط تعیین کرده بودند تا با مدارک جعلی آن را تصاحب کنند.

تاجیک اسماعیلی گفت: با پیگیری حقوقی و قضایی شهرداری منطقه یک، پرونده جعل هنوز در شورای حفظ حقوق بیت المال و محاکم قضایی مفتوح و در حال پیگیری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.