ایلام­- ستاد تنظیم بازار کشور برای تعدیل قیمت گوشت، با واردات گوشت گرم گوسفندی به کشور قصد تعدیل قیمت آن را داشته و در هر بار واردات سهم استان ایلام (البته تنها شهر ایلام) ۷ تن برآورد شده است.

دلالان دام را از استان خارج و به کشورهای عربی صادر می کنند/تشریح نحوه توزیع و فروش گوشت یخ زده

مهدی پورسیاه بیدی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام در گفتگو با قدس آنلاین، توضیحاتی درباره توزیع گوشت گرم استرالیایی داد و با بیان اینکه این شرکت، تنها تأمین کننده گوشت وارداتی است و توزیع آن بر عهده صنعت، معدن، تجارت است، گفت: برای توزیع این گوشت گرم، ستاد تنظیم بازار مکان، توزیع کننده و قیمت مصرف کننده را تعیین می کند و حتی در هنگام توزیع ستاد بر نحوه آن نظارت دارد.

مهدی پورسیاه بیدی با بیان اینکه بر اساس تصمیم دولت، قیمت گوشت ۹ درصد افزایش یافت، اظهارداشت: در ابتدا قیمت این نوع گوشت به ازای هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان تعیین شده بود که در حال حاضر به طور متوسط هر کیلوگرم ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می شود.

وی با گلایه از شرایط نامناسب توزیع و دور از شأن مردم استان در هنگام توزیع گوشت گرم استرالیایی، افزود: متأسفانه در هنگام توزیع، صف های طولانی تشکیل شده و مردم برای تهیه گوشت مورد نیاز خود ساعت های بسیاری را در انتظار بسر می برند که قطعا این وضعیت در شأن مردم استان ایلام نیست.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام به قاچاق دام زنده استان با چندبرابر قیمت به خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: برخی دلالان با حضور در ایلام اقدام به خرید دام زنده با قیمت های گزاف کرده و پس از خروج دام از استان، از دیگر مرزهای کشور، دام زنده را به کشورهای عربی صادر میکنند که این موضوع یکی از دلایل گران شدن گوشت قرمز در استان است و متأسفانه عزم جدی برای مقابله با قاچاق دام در استان وجود ندارد.

مهدی پورسیاه بیدی با اشاره به تأمین ۷۰ تن گوشت یخ زده و انتقال آن به استان، بیان داشت: این گوشت یخ زده با قیمت مصوب ۲۹ هزار تومان برای مصرف کننده در فروشگاه های مجاز، به فروش خواهد رسید و تأمین این میزان گوشت نیز در جهت تنظیم بازار صورت گرفته که امیدواریم در زمان مناسب به استان وارد و توزیع شود.

در اینجا بایستی به ذکر این نکته اشاره کرد که در سال حمایت از تولید و کار ایرانی، در صورت حمایت از دامداران و دامپروران ایلامی، بخشی از گوشت و فرآورده های مورد نیاز کشور می تواند در این استان تأمین شده که هم باعث رونق این صنعت و حمایت از اشتغال عشایر و دامداران استان شده و هم با این کار مانع از خروج ارز از کشور در این شرایط بحرانی شد که رسیدن به این اهداف، نیاز به اهتمام جدی در بین مسئولان امر را دارد.

لازم به ذکر است  استان ایلام به خاطر شرایط جغرافیایی و اقلیمی یکی از بهترین نقاط کشور برای پرورش دام های سبک و سنگین است و صنعت دامداری و دامپروری از دیرباز در این منطقه از کشور، رونق داشته است و حال دولت برای تعدیل قیمت گوشت به جای حمایت از تولید داخل و حمایت از دامداران، عشایر و دیگر فعالان این عرصه، مجوز واردات گوشت گرم از کشور استرالیا داده است!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.