خراسان شمالی- بیش از ۱۹۰ مدرسه روستایی خراسان شمالی با ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در حاشیه جاده ها استقرار دارند و تاکنون مدارس زیادی تحت پوشش طرح ایمن سازی قرار گرفته اند.

ایمن سازی 37 مدرسه حاشیه جاده‌های خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در سال جاری  ۳۷ مدرسه حاشیه جاده های استان برای عبور و مرور دانش آموزان، تحت پوشش برنامه های ایمن سازی قرار می گیرد.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: درسالجاری  ۳۰ مدرسه به صورت آموزشی و ۷ مدرسه به صورت فیزیکی برای عبور و مرور دانش آموزان روستاها ایمن سازی می شود. 

وی افزود: ایمن سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن سازی آموزشی شامل نحوه تردد ایمن دانش آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب های آموزشی و توزیع جلیقه های شبرنگ میان دانش آموزان همراه می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سالجاری  ایمن سازی مدارس استان ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد، اظهار داشت: برای اجرای برنامه های ایمن سازی آموزشی هر مدرسه بیش از ۲۰ میلیون ریال و ایمن سازی فیزیکی ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار صرف می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.