سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو با بررسی جودوکاران حاضر در رقابت‌های قهرمانی جهان از سعید ملایی به عنوان شانس کسب مدال در این مسابقات نام برد.

 سعید ملایی شانس نخست کسب مدال مسابقات جهانی جودو

به گزارش گروه گروه ورزشی قدس آنلاین، چهار روز دیگر رقابتهای جودو قهرمانی جهان با حضور ۸۰۰ جودوکار از ۱۲۹ کشور به میزبانی آذربایجان در باکو آغاز می شود. مسابقاتی که هفت روز به طول خواهد انجامید و بهترین های جودو جهان در اوزان مختلف در بزرگترین رویداد سال به مصاف هم می روند.

سایت رسمی فدراسیون جهانی در نگاهی اجمالی به جودوکاران حاضر در این دوره از مسابقات، شرایط جودوکاران را بررسی کرده که در میان سه نماینده ایران، سعید ملایی را بخت نخست کسب مدال عنوان کرده است، جودوکاری که سال گذشته در بوداپست به نشان برنز جهان دست یافت و بعد از آرش میراسماعیلی و سید محمد میران، به عنوان سومین جودوکار ایرانی نام خود را در بین مدال آوران جهانی ثبت کرد. 

در گزارش این سایت آمده است: سعید ملایی نفر اول رنکنیگ وزن ۸۱- کیلوگرم، سال گذشته بعد از ۱۰ سال برای جودو ایران در رقابتهای قهرمانی جهان مدال برنز کسب کرد. این جودوکار ۲۶ ساله با طلای گرنداسلم دوسلدوف و چهار برنز رقابتهای گرندپری خود را به سطح اول جودو دنیا رساند و بعد از کسب نشان نقره بازیهای آسیایی، در باکو به دنبال مدالی خوشرنگ از سال گذشته در رقابتهای جهانی است. 

نویسنده گزارش ادامه می دهد، محمد محمدی بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم برای تیم ملی ایران در مسابقات جهانی مبارزه می کند. جودوکاری که مدتی قبل مدال برنز بازیهای آسیایی را کسب کرد و در یک سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است. وی در جاکارتا با ارائه مبارزات سطح بالا بخصوص در مقابل نماینده کره جنوبی ثابت کرد که سخت به دنبال موفقیت است. جودوکاری که تلاش می کند خود را به ۱۰ جودوکار برتر دنیا برساند. البته کار سختی دارد ولی چیزی دور از ذهن نیست.

نگارنده در مورد جواد محجوب می نویسد، این جودوکار  سال گذشته به وزن ۱۰۰+ کیلوگرم آمد و در این مدت مبارزات خوب و سطح بالایی را به نمایش گذاشت. وی در چهار تورنمنت جایزه بزرگ مدال کسب کرد و نشان داد برای وزن جدید برنامه دارد. سبک خاص جودو محجوب به همراه شرایط وزنی او باعث شده تا وی توانایی برتری برابر هر حریفی را در باکو داشته باشد. 

تیم سه نفره جودو ایران فردا تهران را به مقصد باکو ترک می کند و جودوکاران ایران طبق برنامه از روز شنبه ۳۱ شهریورماه کار خود را با مبارزات بریمانلو آغاز می کنند. یکشنبه اول مهرماه سعید ملایی به دیدار رقبای خود می رود و چهارشنبه چهارم مهرماه نیز جواد محجوب روی تاتامی جهانی پیکار می کند. 

این دوره از مسابقات به مدت هفت روز و در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.