عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین ویژگی ها و پیام های نهضت عاشورا فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد که عمل به ان در هر جامعه ای با توجه به شرایط و موقعیت ان از اولویت هایی برخوردار می باشد.

مردم با بهره‌گیری از پیام نهضت عاشورا با مفاسد اقتصادی برخورد کنند

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: عاشورا، قیامی  برای نفی ظلم و اجرای عدالت است و مروری بر نهضت امام حسین (ع) و سخنان یاران ایشان پی می‌بریم که قیام عاشورا  برای تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و ظالم بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: از طرفی ظلم  تنها بعد سیاسی  آن مطرح نیست بلکه ظلم اقتصادی و معیشتی را نیز دربرمی گیرد، از این رو در شرایط فعلی جامعه که مفاسد اقتصادی بیداد می کنند وبرخی افراد سود جو در صدد هستند  با مواردی نظیر احتکار و یا گران فروشی حقوق مردم را پایمال می کنند مردم باید با استفاده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مانع   ادامه فعالیت اینگونه افراد که به مردم ظلم می کنند شوند.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت: حتی مردم باید نسبت به مسئولین نیز امر به معروف نمایند و هر گاه فکر کردند که مسئولان آنها از مسیر اصلی اسلام و انقلاب انحراف پیدا کرده اند به آنها تذکر و یاد آوری نمایند. زیرا اگر در جامعه ای اصل امر به معروف و نهی از منکر از بین برود ان جامعه در معرض نابودی و زوال قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به اهمیت و مرتبه‌های آن در اسلام، مردم  را ملزم می‌کند که قفل سکوت را بشکنند تا جامعه را از خطر کج‌روی‌های یزید و یزیدیان محفوظ نگه دارند از این رو اگر این فریضه الهی به دست فراموشی سپرده شود و مورد غفلت قرار بگیرد بدون تردید  آسیب‌های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در جامعه بروز پیدا خواهند کرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.