ایلام: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: میزان صادرات کالای استان از مرز مهران نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات از مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین، جمیل شوهانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه تا پایان مرداد ماه سال جاری، ۴۲۸ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۷۹ دلار کالا از طریق گمرک مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است، اظهارداشت: ۲۱۹ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۷۳ دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات گمرگات دیگر استان ها و ۶۰ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۰۸ دلار نیز مربوط به صادرات گمرک استان ایلام است که از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

وی از افزایش ۱۴ درصدی صادرات سایر گمرکات از مرز مهران در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: همچنین میزان صادرات کالای استان از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام عمده ترین اقلام صادراتی (سایر گمرکات) در پنج ماهه سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین میزان کالای صادراتی استان ایلام به عراق نیز سیمان و محصولات کشاورزی است.

شوهانی تاکید کرد: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه های ۲ جانبه با استان های همجوار عراقی تلاش می شود ضمن برطرف کردن موانع پیش روی میزان صادرات استان از مرز مهران افزایش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.