رئیس کمیته برنامه و بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به دریافت رشوه در شهرداری تهران واکنش نشان داد.

 شهرداری تهران، رتبه اول را در رشوه‌خواری و پارتی‌بازی دارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مجید فراهانی در ادامه هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اجرایی کردن بند «د» ماده 2 آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه واکنش نشان داد و خواستار تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌کنند شد.

وی در این رابطه بیان کرد: «فساد» آزاردهنده‌ترین و مشمئزکننده‌ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران؛ شهروندان را آزار می‌دهد، دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده که متأسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافتی رشوه و پارتی بازی رتبه‌های اول را دارد.

فراهانی گفت: در این میان برخی عناصر فساد هم با خود فکر می‌کنند باید از این نمد برای خود کلاهی ببافند، به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد و برخی کارمندان با دریافت رشوه از مراجعین سهم خود را دریافت کرده و یا آنکه پارتی بازی می‌کنند برای مقابله با این شرایط، شفافیت، شناسایی افراد فاسد و تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می‌دهند از مهمترین پادزهرهاست.

رئیس کمیته برنامه و بودجه نظارت شورای شهر تهران با اشاره به آیین نامه موجود تصریح کرد: براساس بند «د» ماده 2 آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه تشویق اشخاصی که تخلفات موضوع ماده (1) این آیین نامه را گزارش کرده و گزارش آنها منجر به صدور حکم قطعی براساس آیین نامه شده باشد باید توسط دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری‌ها انجام گیرد و مطمئنا در صورت تحقق این بند زمینه‌های شناسایی افراد فاسد، رشوه گیر و مختلف بیش از پیش فراهم خواهد شد.

فراهانی بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه جانبه علیه فساد و رشوه می‌تواند اعتماد شهروندان را بازگرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه درشتها و ناامن کردن فضا به گونه‌ای است که هیچ کس به خود اجازه فساد ندهد. برهمین اساس به عنوان نماینده مردم تهران از اجرای بند (3) ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره (اجرا نمودن بند «د») ماده 2 آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌کنند به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی در پایان گفت: امیدوارم با همراهی یکایک همشهریان زمینه‌های ارتقای شفافیت، کاهش تخلفات و معرفی افراد متخلف و فاسد بیش از پیش فراهم شود و همه ما با مشارکت همه جریان‌ها مبارزه علیه فساد در شهرداری را به سرانجام برسانیم و در این میان اقدام قاطع، بدون اغماض و صریح دستگاه‌های نظارتی شهرداری و سایر نهادهای مسئول در رسیدگی به تخلفات می‌تواند امیدبخش فردایی بهتر برای زندگی در تهران باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.