مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: افزایش سرانه فضای سبز، بهبود محیط‌ زیست و توسعه و آبادانی شهر از اهداف احداث رودپارک است.

کشف‌رود، رودپارک می‌شود
 
احمدرضا سلامی ، در خصوص احداث رودپارک در کشف‌رود اظهارکرد: کل مسیر کشف‌رود که در محدوده شهر مشهد قراردارد، مکان‌هایی وجود دارد که ظرفیت احداث رودپارک را داراست و توسط مشاور شهرداری تعیین می‌شود.
 وی افزود: مشاور مشخص‌شده برای این کار پس از اینکه مطالعات زیست‌محیطی، اجتماعی، اقتصادی و هر گونه مطالعات و بررسی‌هایی که لازم است را انجام داد، اعلام می‌کند که کدام محل‌ها و مکان‌ها قابلیت بارگزاری و اجرای رودپارک را جهت استفاده بهتر و بیشتر شهروندان دارد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، مکان‌هایی با پهنای بیش‌تر و عریض‌تر را برای احداث و ایجاد رودپارک مناسب دانست و عنوان کرد: در جاهایی که مسیل و بستر کال، پهنای بیشتری داشته و عریض‌تر است، امکان ایجاد و احداث رودپارک بیشتر است.
سلامی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مطالعات لازم توسط مشاور انجام شده‌است که این تحقیقات در چند فاز در دفتر مطالعات و طراحی شهرداری مشهد انجام شد و کمیسیون تطبیق آن موجود است. احداث رودپارک در مسیر پل شاهنامه به سمت روستای کاظم‌آباد از نتایج این بررسی‌ها است.
وی بیان کرد: مسیر بولوار شاهنامه تا عمقی از روستای کاظم‌آباد محلی است که تاکنون توسط مشاور برای اجرای رودپارک مناسب دیده‌شده‌است. فاز دوم این پروژه، طراحی و جزئیات این مسیر است که در حال بررسی و مطالعه مشاور است.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تشریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز، توسعه پارک‌های خطی در مناطق محروم، بهبود محیط‌زیست و توسعه و آبادانی شهر از دلایل و اهداف احداث این رودپارک است.
سلامی تصریح کرد: هزینه برآوردشده‌ای تعیین نشده اما پس از بررسی جزئیات و تکمیل طرح هزینه آن تعیین می‌شود. زمانی که طرح تکمیل شود، پیمانکار گرفته‌شده و پروژه آغاز می‌شود.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.