عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد جنایت صبرا و شتیلا یکی از فجیع‌ترین کشتارهای تاریخ بود و برای همیشه در ذهن ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

جهاد اسلامی: جنایت «صبرا و شتیلا» برای همیشه در ذهن ملت فلسطین باقی خواهد

به گزارش قدس آنلاین، جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد جنایت «صبرا و شتیلا» در ذهن فلسطینی‌ها و امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند زیرا یکی از فجیع‌ترین کشتارها در تاریخ بود و شاهدی زنده بر وحشی‌گری و تروریسم رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین است.

بر اساس گزارش  «القدس»، شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی گفت این جنایت علیه فلسطینی‌های آواره انجام شد زیرا آنها هویت، فرهنگ، تاریخ، تمدن، سرزمین و دین خود را حفظ کرده بودند.

وی تأکید کرد وحدت ملت فلسطین در جبهه‌ای واحد تنها وسیله بازدارنده کارآمد در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیست خواهد بود.

شیخ عزام ادامه داد پس از گذشت 25 سال از توافق اسلو (مصوبه 1993) برای همه از جمله تیم مذاکره‌کننده مشخص شد مذاکره با رژیم صهیونیستی بی‌فایده است و مذاکره نمی تواند حق ملت فلسطین را به آنها بازگرداند. فلسطینی‌ها طی مذاکرات اسلو تقریبا همه چیز را به رژیم صهیونیستی تقدیم کردند اما این رژیم، هیچ چیزی به فلسطینی‌ها نداد. نتیجه فقط افزایش شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس و نیز تشدید خشونت و تروریسم علیه ملت فلسطین بود.

این عضو جهاد اسلامی تأکید کرد باید از شکست مذاکرات با رژیم اشغالگر درس گرفت و به سمت وحدت داخلی پیش رفت.

جنایت صبرا و شتیلا از 16 تا 18 سپتامبر 1982 در اردوگاه‌های فلسطینی به همین نام (در لبنان) توسط رژیم صهیونیستی و متحدانش در لبنان انجام شد؛ در این فاجعه مابین 3500 تا 5000 نفر از مجموع 20 هزار ساکن دو اردوگاه مذکور کشته شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.