شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ضربه به تروریسم تکفیری در سوریه، لبنان را ده‌ها و صدها سال از این سلول سرطانی برآمده از سلول سرطانی اسرائیل محافظت کرد.

شیخ نعیم قاسم: شکست تروریسم تکفیری در سوریه، لبنان را ده‌ها سال از این سلول سرطانی محافظت کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در مراسم عزاداری ماه محرم در شهر صور تصریح کرد: قدرت ما در وحدت ما است و وحدت بین حزب الله و جنبش امل خیر و برکت زیادی برای شیعیان و کشور ما و منطقه ما و سراسر جهان به همراه داشته است. ما در برابر دشمنان و جهان و اسرائیل و آمریکا و قدرت های قلدر اعلام می کنیم که با یکدیگر متحد و یکپارچه همکاری می کنیم.

شیخ نعیم قاسم به دخالت های خارجی در امور داخلی لبنان اشاره کرد و نوشت: همگان شاهدند که دخالت های خارجی در لبنان خواه از طرف آمریکا یا کشورهای اروپایی یا برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به نفع لبنان نیست بلکه در راستای تامین منافع خودشان است. دخالت های خارجی منافع آنها را به زیان منافع لبنان مدنظر قرار می دهد.

وی به موضوع آوارگان سوری در لبنان و استقبال مردم این کشور از آنها پرداخت و نوشت: امروز امکان بازگشت آوارگان به کشورشان فراهم شده است؛ بویژه که سه چهارم سوریه و شاید بیشتر از آن آزاد شده است و در دستان دولت سوریه است که از شهروندان سوری برای بازگشت به کشورشان استقبال می کند. اما قدرت های بزرگ و برخی کشورهای عربی دخالت می کنند و به بهانه نبود امنیت می گویند که نباید آوارگان به سوریه بازگردند.

وی خطاب به این قدرتها و کشورها گفت: به ما دروغ نگویید و با حقیقت با مردم صحبت کنید. شما می خواهید که آوارگان در لبنان برگه ای برای معامله باشد تا بگویید که تداوم حضور آنها در لبنان به دلیل ناامن بودن سوریه است و برای بازگشت امن آنها باید یک راه حل سیاسی وجود داشته باشد که در آن مذاکره کنندگان به برگ های برنده نیاز دارند. آنها این برگ برنده را تروریسم تکفیری می دانستند اما وقتی تروریسم تکفیری درهم شکست شده و خاک لبنان به کنترل دولت بازگشت و دیگر اراضی اشغالی وجود ندارد که بر سر آن با دولت سوریه مذاکره کنند، دریافتند که موضوع آوارگان برگه معامله ای است که آن را روی میز مذاکرات قرار دهند و بگویند که اگر به ما امتیازات سیاسی می دهید ما هم بازگشت آنها را می پذیریم. بنابرین آنها خواهان بازگشت آوارگان به نفع خود آوارگان نیستند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: بازگشت آوارگان با راه حل سیاسی به نفع لبنان نیست زیرا راه حل سیاسی ممکن است یکسال یا دوسال یا حتی بیشتر طول بکشد تا غربیها و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به این درک برسند که نمی تواند دستاوردی کسب کنند؛ بویژه که آنها از اساس اهمیتی به سوریه و مردم آن نمی دهند و حتی اگر سوریه 10 یا 20 سال به همین شکل باقی بماند؛ آنها ضرری نمی کنند زیرا وظیفه آنها فقط این است که پول بدهند و اقدامات تحریک آمیز انجام دهند و فشار سیاسی بین المللی بیاورند اما این ملت سوریه و ملت های منطقه هستند که از این وضعیت زیان می بینند.

وی افزود: منابع ما در رابطه اقتصادی با سوریه است. برخی از سوریه می خواهند که گذرگاه نصیب گشوده اشت زیرا به نفع دو طرف است. سوری ها تاکید کرده اند که حاضر به گشودن آن هستند اما براساس تماس مستقیم بین دو دولت سوریه و لبنان. در نتیجه چه مانعی وجود دارد که با سوریه تفاهم کنیم؛ بویژه که قانون اساسی بر روابط خود با سوریه تاکید دارد و عملا نیز سفیر لبنان و سوریه در کشورهای یکدیگر حضور دارند. ما مصالح دوجانبه داریم. اما درخصوص جنگ، لبنان رابطه ای با جنگی که در سوریه روی داد، ندارد. وقتی حزب الله به سوریه رفت، به عنوان یک حزب رفت نه به عنوان نماینده کشور لبنان. کشور لبنان رابطه ای با آن ندارد. ما رفتیم تا به برادران خود کمک کنیم که به ما در محور مقاومت کمک کردند. صریح بگویم که ضربه به تروریسم تکفیری در سوریه، لبنان را دهها و صدها سال از این سلول سرطانی برآمده از سلول سرطانی اسرائیل محافظت کرد.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: آنها می خواستند لبنان دروازه از بین بردن مسئله فلسطین باشد و اگر مقاومت اسلامی در لبنان نبود، این کشور به گذرگاهی برای از بین بردن مسئله فلسطین در مراحل پایانی خود بعد از یورش اسرائیل به لبنان تبدیل شده بود اما به یاری خداوند ما با اسرائیل نبرد کردیم و پیروز شدیم و آنها را شکست داده و بیرون راندیم و این نقشه آنها را متوقف کردیم. مقاومت معادله را تغییر داد و سه ضلع ارتش و ملت و مقاومت سرزمین لبنان را آزاد کرد و اسرائیل را بازداشت و پیروز شد و اگر پیروزی 33 روزه سال 2006 میلادی بر اسرائیل نبود، پیروزی بر تکفیری ها نیز حاصل نمی شد.

وی درباره تشکیل دولت لبنان نیز گفت: ما می توانیم دولتی را بدون این فشارهای خارجی تشکیل دهیم؛ بویژه که انتخابات پارلمانی نتیجه نسبی مهمی را رقم زد و لازم است که این نسبیت را در دولت اجرایی کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.