۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 620138

بررسی نرخ‌های جدید پرواز عتبات در اربعین امسال حاکی از افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ قیمت‌ها نسبت به نرخ بلیت پروازهای سال گذشته دارد.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت های پرواز اربعین

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ۲۰ شهریور ماه سال گذشته از تعیین سقف نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داده و گفته بود: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ــ‌نجف و تهران‌ــ‌نجف به‌ترتیب ۱.۵ میلیون تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اسعدی‌سامانی با بیان این‌که قیمت بلیت پرواز از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: نرخ بلیت افراد زیر۱۲ سال معادل  ۷۵ درصد نرخ بلیت بزرگسالان است.  نرخ‌ بلیت پرواز تهران ــ نجف ۶۰۰ هزار تومان  و قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد ــ نجف نیز ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با اعلام این‌که قیمت بلیت پروازهای بیزینس بر اساس تعرفه ایرلاین‌ها اعلام می‌شود، اظهار کرد: مقرر شده شرکت‌های‌ هواپیمایی نسبت به فروش تدریجی اقدام کنند، در این راستا لیست دفاتر مجوزدار در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری می‌شود.

این در حالی است که مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از قیمت ۲.۴ تا ۲.۷ میلیون تومان پروازهای عتبایات عالیات در ایام اربعین امسال خبر داده است. شرفبافی در این‌باره گفته است: «نرخ گذاری صورت گرفته ایرلاین ها که جابجایی زائران به عتبات عالیات را انجام می دهند بر اساس نرخ منظم و منطقی در نظر گرفته شده است. با همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین از ۲.۴ تا ۲.۷ میلیون تومان تعیین شده است. این نرخ ها در شرکت های هواپیمایی، نهایی و مصوب شده  و اجرا خواهد شد.»

به گزارش تسنیم، بررسی نرخ‌های جدید پرواز عتبات عالیات و مقایسه آنها با نرخ‌های سال گذشته حکایت از افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی دارد. البته باید به این نکته توجه شود همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بلیت‌ پروازهای نجف و بغداد کمیاب شده و در عوض این بلیت  به فور در بازار سیاه با قیمت‌های چند برابری قابل دسترسی است. مشخص نیست دستگاه‌ها و ارگان ذی‌ربط چه برنامه‌ای برای جلوگیری از بروز نابسامانی در پروازهای اربعین امسال دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.