رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در میدان معراج و بلوار بهمن برپا شده است که در حال ارائه کالاهای اساسی مانند گوشت و برنج و حبوبات هستند. آنها کماکان به کار خود ادامه خواهند داد و تعطیل نمی شوند. قصد داریم تعداد این مراکز را بیشتر کنیم.

عرضه کالاهای اساسی به مردم ضروری است/قیمت گوشت منجمد خیلی بیشتر از29هزارتومان است/بزودی گوشت 43هزارتومانی وارد میکنیم

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: برپایی نمایشگاه های توزیع مستقیم ارزاق عمومی، برای وضعیت جامعه امروز ضرورت دارد. چون کالاهایی در آن عرضه می شود که از لحاظ قیمت و کیفیت تحت کنترل و نظارت دقیق است.  

وی افزود: گاهی اوقات مشاهده می شود که نمایشگاه هایی بدون مجوزهای لازم در نقاط مختلف شهر برپا می شوند. در این نمایشگاه ها چون کنترل و نظارت کافی بر قیمت و کیفیت کالاها وجود ندارد، عمدتا مردم از خرید از آنها متضرر می شوند. دادستان مشهد در این زمینه دستوری را صادر کرده  که با اعلام اتاق اصناف مشهد و هماهنگی با نیروی انتظامی این نمایشگاه جمع آوری شده و با عوامل برگزاری آنها برخورد شود.

وی اعلام کرد: دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در میدان معراج و بلوار بهمن برپا شده است. در این دو نمایشگاه صرفا کالاهای اساسی برای تنظیم بازار عرضه شده است. از جمله این اقلام می توان به برنج، حبوبات بخصوص عدس، شکر و گوشت اشاره کرد. برخی از این کالاهای اساسی مربوط به اقلام احتکاری و توقیف شده اند و برخی مانند گوشت، مستقیما از طرف مرکز پشتیبانی امور دام در حال توزیع است.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: در این نمایشگاه ها ماموران بازرسی از طرف ما حضور دارند که بر توزیع و قیمت و کیفیت کالا نظارت می کنند. همچنین ماموران تعزیرات نیز حاضر هستند که در صورت بروز شکایت و تشکیل پرونده، این پرونده به تعزیرات رفته و برخوردهای لازم با آن صورت می گیرد.

وی با ذکر این نکته که مرغ در نمایشگاه ها بدلیل عدم استقبال مناسب، عرضه نمی شود گفت: در حال حاضر گوشت منجمد در این نمایشگاه ها به قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزارتومان در حال توزیع است. این در حالی است که قیمت گوشت منجمد در بازار خیلی بیشتر از این قیمت هاست.

وی ادامه داد: به زودی یک محموله گوشت منجمد دیگر به دست ما خواهد رسید. این محموله را در واحدهای صنفی توزیع خواهیم کرد تا به قیمت مناسبی بدست مصرف کننده برسد. با این اقدامات به نظر می رسد که در روزهای آتی قیمت گوشت به خوبی کنترل شود و گوشت با قیمت مناسب در بازار پیدا شود.

بنانژاد اظهار داشت: یک محموله گوشت واراداتی گرم هم از استرالیا و آسیای میانه به زودی وارد خواهد شد. این گوشت ها با قیمتی در حدود  ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان به فروش خواهد رسید که نسبت به بازار کنونی، قیمت بسیار پایین تری را دارد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا تعداد این نمایشگاه ها را افزایش داده و در سطح شهر پراکنده کنیم. بدین منظور از بعضی از فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های منتخب صنفی استفاده خواهیم کرد و اجناس و کالاها را در آنها توزیع خواهیم نمود. باید در نظر داشت که تجهیز و راه اندازی این موضوع در فروشگاه ها کمی وقت گیر و مستلزم یکسری اقدامات است. اما مصمم هستیم که هر چه سریعتر این کار را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در انبارهای ما به اندازه کافی اقلام و اجناس اساسی ذخیره داریم و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. مردم نگران نباشند و اجناس را در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ارائه خواهیم داد. برخلاف نمایشگاه بین المللی مشهد برای این نمایشگاه ها بازه زمانی معینی تعریف نشده است و فعلا قصد تعطیلی آنها را نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.