نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابهام در مورد شهرداران هنوز به قوت خودش باقی است، گفت: با توجه به اینکه در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌صراحت نام شهرداران نیامده و شهرداری‌ها هم از پول دولت استفاده نمی‌کنند، می‌توانند شامل قانون نباشند.

شائبه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای شهرداران به‌قوت باقی است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مهرداد لاهوتی درباره لزوم اجرای دقیق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بابیان اینکه موارد شمول به صورت شفاف در قانون بیان شده است، اظهار کرد: قانون پیش از این استثناهایی داشت که در چند بند عنوان شده بود که در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان آن را برداشتیم.

وی با بیان اینکه قانون ۶۰ روز برای اجرا مهلت دارد، گفت: بعد از گذشت ۶۰ روز اگر اجرا نشد، حکمش تصرف در اموال عمومی است، بنابراین کسی نمی‌تواند به این صراحت از قانون استنکاف کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی بر اجرای قانون نظارت دارند، تصریح کرد: قانون شفاف است و تعبیر و تفسیر نمی‌خواهد، ما پیش از این موضوع همترازی را داشتیم که شائبه ایجاد می‌کرد و بسیاری از افراد از این ابهام قانونی استفاده کردند، ولی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شفاف است و استثناها برداشته شده است. بنابراین آنان که تابع این استثناها بودند کنار می‌روند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره شائبه‌های شمولیت شهرداران در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: آقای لاریجانی در مشروح مذاکرات شهرداران را مشمول این قانون دانستند، اما چنین چیزی در متن قانون نیامده است.

به اعتقاد لاهوتی با توجه به اینکه در قانون به‌صراحت نام شهرداران نیامده و شهرداری‌ها هم از پول دولت استفاده نمی‌کنند، می‌توانند شامل قانون نباشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شهرداری را شرکتی دانست که شورای شهر هیأت مدیره آن و شهردا مدیر عاملش است و به اعتقاد من قانون نباید مشمول شهرداران باشد؛ چون اینها بودجه‌ای در دولت ندارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رفع این ابهام می‌توان استفساریه تنظیم کرد؛ در هر صورت ابهام در مورد شهرداران هنوز به قوت خودش باقی است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.