یزد - مدیر گروه فرهنگ و هنر یونسکو در ایران گفت: یزد با توجه به آثار کم نظیر و تنوع جغرافیایی و فرهنگی ویژه خود، در آینده ای نزدیک صاحب کرسی نمایندگی در یونسکو خواهد شد .

کرسی نمایندگی یونسکو در یزد ایجاد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازشهرداری یزد، بهمن نامور مطلق درنشست با مدیران شهرداری و میراث فرهنگی استان که در محل مرکزخلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد برگزارشد ایران را کشوری شگفت انگیزدانست که تنوع جغرافیایی و فرهنگی بسیاری دارد و ازهمه نظر در دنیا بی نظیر است و به تنهایی به اندازه کل اروپا صاحب اثر می باشد.

وی کمیسیون ملی یونسکو در ایران را صاحب پنج گروه اداری مالی، فرهنگ، رسانه، علوم اجتماعی، علمی و آموزشی معرفی کرد و افزود: دریونسکو پاریس هم به همین شکل وجود دارد و این سازمان فقط درتهران نمی تواند این آثاررا مدیریت کند وبایستی پایگاه های متعددی درایران داشته باشد.

مدیرگروه فرهنگ وهنریونسکودرایران معنی یونسکو را آموزش، فرهنگ وعلم دانست و گفت: ما ۱۰ کمیته ملی از جمله آب، اخلاق، میراث ... داریم وعلاوه بر این ازکرسی هایی وجود دارد که می تواند در نقاط مختلف کشورپراکنده باشد و درآنجا نگه داشت.

نامورمطلق ازوجود تعدادی باشگاه مثل جوانان، گردشگری و محیط زیست درکمیسیون ملی یونسکو یاد کرد و خاطرنشان ساخت: اگراین باشگاه­ها دریزد ایجاد شوند، جنبه جهانی داشته و به گردشگری کمک شایانی می کنند ضمن اینکه می توان نهادسازی هم با آن انجام داد.

مهدی جمالی نژاد شهردار یزد نیزدراین جلسه اظهارامیدواری کرد: انشاا... یزد اولین شهر در کشورخواهد بود که دفتری از یونسکو درآن راه اندازی می شود.

ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد هم دراین جلسه گفت: از بعد از جنگ جهانی دوم که سازمان ملل کارش را شروع کرد و همه دنیا آرمانهایشان را در این ساختمان یافتند، شاید ازمعدود ارگان های آن که موفق شد آرمان های بشر را محقق کند، یونسکو بود و کارها و خدمات بزرگی را در زمینه فرهنگ جهانی انجام داده و می دهد.

سید مصفی فاطمی فیروزآبادی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این جلسه درخصوص " مفاخر"، " یزد شهر نساجی سنتی" و " یزد شهر دوستدار کودک" که محورهای آن نیز آماده است مطالبی را عنوان کرد.

جعفرامین مقدم مدیرمرکزخلاقیت و فناوری های نوین شهرداری یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: درخواست نمایندگی از یونسکو با محوریت شهرداری یزد خواهد بود تا علاوه بر تسهیل گری بتوان استانداردهای یک شهر جهانی را رعایت کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.