رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا گفت: مشهد مقدس به عنوان قطب و تنها مرکز زایمان طبیعی به روش هیپنونیزم کشور است.

مشهد؛ قطب زایمان با روش هیپنوتیزم در ایران

 به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی فتحی گفت: نخستین بار در کشور زایمان به روش هیپنوتیزم اسفند ۹۵ در مشهد مقدس انجام شد. وی افزود: تاکنون ۱۴ زایمان به این شیوه در سه بیمارستان بنت الهدی، مهر و سینای مشهد انجام شده است.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا افزود: هم اکنون فقط در بیمارستان بنت الهدی مشهد زایمان به روش هیپنوتیزم انجام می شود که آخرین آن نیز به تازگی در این بیمارستان انجام شد. دکتر فتحی افزود:رضایت کامل، آرامش و بی دردی از مهمترین ویژگیهای زایمان با روش هیپنوتیزم است.

وی با اشاره به اینکه ترویج زایمان طبیعی از سیاست های وزارت بهداشت همگام با طرح تحول نظام سلامت است گفت: هیپنوتیزم می ‌تواند به زایمان کم درد و بدون ترس مادران کمک کند. فوق تخصص بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: استفاده از روش هیپنوتیزم می تواند فرآیند دردناک زایمان را به شیرین ترین تجربه زندگی یک مادر تبدیل کند.

دکتر فتحی با اشاره به مزایای استفاده از هیپنوتیزم در زایمان افزود: پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی، بهبود سریع تر زخم و ترخیص زودهنگام مادر از بیمارستان و کاهش هزینه ها از مزایای این روش است. هیپنوتیزم کاربرد وسیعی در درمان بیماری های مختلف مانند کاهش درد زایمان، دندانپزشکی و انجام جراحی ها دارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.