جمشید تقی زاده از پرداخت حقوق شهریورماه ۹۷ تمامی بازنشستگان این صندوق خبر داد و گفت: حقوق ها به حساب این عزیزان واریز شده و قابل برداشت است.

تلاش می‌کنیم حقوق بازنشستگان، همواره پیش از پایان ماه پرداخت شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جمشید تقی زاده در نشست با مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران ضمن اعلام این خبر گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان یکی از وظایف ذاتی این صندوق است که در شش ماه اخیر تلاش شده همواره پیش از پایان هر ماه پرداخت شود.

تقی زاده افزود: اعلام این موضوع تنها به دلیل اطلاع رسانی به بازنشستگان فرهیخته ای است که بنا به هردلیل امکان اطلاع از واریز حقوق به حساب خود را پیدا نمی کنند و به همین دلیل مدت ها پس از پرداخت حقوق و واریز به حسابشان همچنان از آن بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که حجم تماس های بازنشستگان با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری در اواخر هر ماه افزایش چشمگیری پیدا می کند، پرسش درباره زمان پرداخت حقوق است.

تقی زاده با اشاره به برنامه های این صندوق در حوزه سلامت نیز گفت: توسعه فعالیت سفیران بازنشستگی آلزایمر و ساخت دهکده سلامت از برنامه های این صندوق برای حفظ و ارتقای سلامت بازنشستگان تحت پوشش است که به صورت همگام در حال پیگیری است. این صندوق در حوزه سلامت بازنشستگان و ارتقای آن فعالیت ها و برنامه های خوبی انجام داده و برای آینده نیز برنامه های تازه ای دارد.

تقی زاده اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در دستور کار این صندوق قرار گرفته و در صورت همکاری و مساعدت استانداری ها و شهرداری ها اجرایی خواهد شد، ساخت دهکده سلامت است که در ان بخش ها و خدمات مختلفی طراحی شده است.

وی ادامه داد: مراکزی درمانی، مسیرهای سلامت، محل های ورزشی برای بازنشستگان زن و مرد، مراکز فروشگاهی و همچنین ارزیابی سلامت در دهکده سلامت بازنشستگان مورد توجه قرار دارد. در حال حاضر استان تهران و آذربایجان غربی به عنوان پایلوت های اجرای این طرح درنظر گرفته شده اند که در صورت نهایی شدن کار حتما اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

تقی زاده با اشاره به فعالیت سفیران سلامت و همکاری این صندوق با انجمن آلزایمر ایران به عنوان یک انجمن بین المللی اثرگذار در کشور گفت: سفیران سلامت که از بازنشستگان تحت پوشش و به صورت داوطلبانه شکل گرفته است، با حمایت صندوق بازنشستگی کشوری در حال فعالیت بوده و براساس گزارش ها چندین دفتر انجمن آلزایمر در سطح کشور با هدایت و فعالیت های این عزیزان شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: تلاقی این دو برنامه و سیاست مهم در کنار برگزاری جشنواره های ورزشی و نقش آفرینی خانه های امید بازنشستگان می تواند حرکت و جنبشی را در سطح کشور در جهت ایجاد نشاط، پویایی و افزایش ارتباطات اجتماعی و در نهایت امید به زندگی در میان بازنشستگان ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: این صندوق در حوزه بیمه تکمیلی درمان نیز اقدامات خوبی انجام داده و بسته مناسب حمایتی برای پوشش نیازهای درمانی بازنشستگان در نظر گرفته که آلزایمر نیز در این بسته درمانی مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر ۳۲ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش صندوق هستند که تسهیلات خدمات درمانی به آن ها، تا حد ممکن انجام می شود.

تقی زاده تصریح کرد: سالمندی جمعیت به خصوص در سال های آتی، ما را بر آن می دارد تا سیاست های جانبی را در کنار تامین معیشت و حقوق بازنشستگان در نظر بگیریم که قطعا بحث آموزش و پیشگیری از بیماری های سالمندی همچون آلزایمر و دمانس جزئی از این سیاست ها است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.