خراسان شمالی- سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص فعالیت گروه‌های مجلس تعزیه خوانی، صدور مجوز اجرای تعزیه و هدف از این طرح را تشریح کرد.

بیش از ١٥٠ مجلس تعزیه در خراسان شمالی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ١٥٣ مجلس تعزیه به همت ٢٢ گروه به مناسبت ایام محرم در این استان حال اجرا هستند.

ابوالحسن حیدری افزود: از این تعداد، ٨ گروه با ٨٠ اجرا در بجنورد، ٣ گروه با ٣٥ اجرا در گرمه، در فاروج و اسفراین ٢ گروه با ٨ اجرا، در جاجرم یک گروه با ١٢ اجرا و در شیروان ٨ گروه با ١٨ اجرا در دهه اول و دوم محرم به تعزیه خوانی می پردازند.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مجوز اجرای تعزیه را در مناطق مختلف استان صادر می کند، اظهار کرد: هدف از این طرح شناسایی و معرفی استعدادهای هنری تعزیه خوانان استان و توجه و معرفی  فداکاری ها و رشادت های اهل بیت (ع) می باشد.

حیدری، افزود: مقوله آموزش هنرمندان تعزیه در راستای سیاست های تقویت گروه های آموزشی نیز همچون سال گذشته در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.