معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان‌رضوی گفت: نمی‌توان به دلیل کمبود معلم در مدارس، تمامی امکانات آموزش‌و پرورش را در راستای رفع کمبود آموزگار هزینه کنیم.

چرا باوجود کمبود امکانات، آموزش و پروش به ساخت مجمتع رفاهی می‌پردازد؟
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرحیم نوروزیان، در رابطه با ساخت مرکز آموزشی فرهنگی امام‌علی آموزش و پرورش اظهار کرد: این طرحی است که برای خود آموزگاران است. نام‌گذاری این ساختمان با عنوان مجتمع رفاهی کاری اشتباه است بلکه این مجتمعی آموزشی است و در خدمت آموزش و پرورش است. زمانی که نام آن را مجتمعی رفاهی می‌گذاریم، مردم چنین برداشت می‌کنند که آموزگاران و فرهنگیان در این مجتمع تنها استراحت می‌کنند درحالی که با اتمام ساخت این مجتمع فعالیت‌های پژوهشی، جلسه‌های علمی برگزار می‌شود. درواقع این ساختمان، یک مرکز علمی است که در خدمت آموزش و پرورش استان است.
وی در رابطه با این پرسش که برخی از مدارس استان حداقل امکانات لازم برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان را ندارند، بنابراین به جای هزینه کردن برای ساخت این مراکز رفاهی، کمبود آموزگاران و مدارس جبران شود، توضیح داد: اگر ما بخواهیم این‌گونه فکر کنیم که وجود چنین مکان‌هایی ضرورتی ندارد بنابراین بایستی برای تأمین مشکلات مدارس، ساختمان آموزش و پرورش نیز فروخته شود، همه چیز بایستی در کنار هم باشد درواقع وجود هر مکانی برای آموزش و پرورش اهمیت خاص خود را دارد. 
نوروزیان ادامه داد: نمی‌توان به دلیل کمبود آموزگار در مدارس، تمامی امکانات آموزش‌و پرورش را در راستای رفع کمبود آموزگار هزینه کنیم. این کار موجب می‌شود توازن بین برود. ما اردوگاه‌های دانش‌آموزی بسیاری داریم و نمی‌توانیم این اردوگاه‌ها را تعطیل کنیم. مجتمع رفاهی امام علی، مجتمعی آموزشی است که متعلق به آموزگاران و در اختیار آموزش‌و پرورش است. رکن اصلی کار در آموزش و پرورش آموزگاران هستند بنابراین نمی‌توانیم آموزگار را از مدارس حذف کنیم درواقع بایستی به آموزگاران و خواسته‌های آن‌ها توجه داشت.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.