رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد قاره سبز از همه توان و نفوذش برای رفع مشکلات ایران استفاده نمی کنند از این رو طرح ایجاد شبه سوئیفت صرفا برای تامین منافع خودشان است.

واکاوی هدف قاره سبز از ایجاد شبه سوئیفت در راستای حفظ برجام

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به تلاش آلمان برای ایجاد سیستم پرداخت مالی در راستای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، گفت: حفظ صادرات نفت، حفظ مبادلات مالی و بانکی و همچنین سرمایه گذاری در ایران از جمله مباحثی است که پس از خروج آمریکا از برجام با اروپایی ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

اقدامات اروپایی ها نسبت به حفظ برجام ضعیف است

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات اروپایی ها نسبت به حفظ برجام ضعیف است، اظهار کرد: طرح مباحثی مانند دورزدن تحریم ها نشان دهنده این است که نظام مالی و بانکی دنیا به جولانگاه آمریکایی ها تبدیل شده است.

راهکارهای دورزدن تحریم ها توسط اروپا پایدار و قابل اعتماد نیست

وی ادامه داد: در واقع برون رفت اروپایی ها از حوزه مالی و بانکی دنیا و تلاش برای کمک به کشورمان از ناحیه دور زدن تحریم ها پایدار  و قابل اعتماد نیست و به نوعی نظر ایرانیان را تامین نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها از همه توان و نفوذ خودشان برای رفع مشکلات ایران استفاده نمی کنند، تصریح کرد: به عبارتی اتحادیه اروپا حتی برای اعمال برخی اقدامات در راستای برجام صرفا سود خودشان را مدنظر قرار می دهند.

قاره سبز از همه توان و نفوذ برای رفع مشکلات ایران استفاده نمی کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در روند دور زدن تحریم ها، از محل گردش دارایی ها و حق بازگشت پول به کشورمان سودی عاید شرکت ها و بانک های اروپایی می شود لذا اقدامتشان باعث اقبال ایران نشده است.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.