۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 620284

زلاتان جدیدترین فوتبالیستی است که به رکورد ۵۰۰ گل حرفه ای می رسد.

۵۰۰ گل زلاتان زیر ذره بین آمار و ارقام

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی دنیای فوتبال، در جریان شکست ۵-۳ تیمش مقابل تورنتو موفق شد گل اول تیمش را به ثمر برساند، این گل که به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسید، بدل به پانصدمین گل دوران حرفه ای او شد تا این لحظه خاص برای ستاره سوئدی، خاص تر هم شود. بر همین اساس نگاهی داریم به رکورد جدیدترین فوتبالیست ۵۰۰ گله دنیا.

ایبرا کارش را از مالمو آغاز کرد، او سال ۲۰۰۱ با ۵ میلیون پوند به آژاکس پیوست. بعد از ۳ فصل حضور در آژاکس با ۱۲ میلیون پوند به یوونتوس رفت تا دورانش را در ایتالیا آغاز کند. دو فصل در یوونتوس، سه فصل در اینتر و سپس انتقال ۵۶،۵ میلیون پوندی به بارسلونا، دورانی نه چندان جالب در نیوکمپ و سپس انتقال ۲۴ میلیون پوندی به میلان. او در سال ۲۰۱۲ با ۱۵،۷ میلیون پوند میلان را به مقصد پاریس ترک کرد و سپس بعد از ۴ سال پرفروغ در فرانسه، با قراردادی آزاد راهی یونایتد شد. ایبرا یک فصل در یونایتد درخشید و در اواسط فصل قبل، به آمریکا رفت.

زلاتان از زمان پیوستن به لس آنجلس گلکسی، در ۲۲ مسابقه موفق به زدن ۱۷ گل برای این تیم شده است. که میانگین ۰،۷۷ گل در هر بازی را نشان می دهد. این آمار پنجمین نرخ برتر از نظر گلزنی به ازای دقایق بازی در طی دوران ۲۱ ساله حضور ایبرا در سطح اول فوتبال حرفه ای است. بهترین آمار وی مربوط به فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ است که او در ۵۱ بازی ۵۰ گل زد. ۰،۹۸ گل در هر بازی.

در نمودار زیر آمار زلاتان را به تفکیک فصل مشاهده می کنید:

سه مورد از بهترین نرخ گلزنی به ازای دقایق بازی، در زمانی رقم خورد که او در پاریسن ژرمن حضور داشت. بدترینش نیز به فصل قبل باز می گردد، زمانی که ایبرا بعد از یک دوره شش ماهه دوری از میادین به یونایتد بازگشت ولی در هفت مسابقه فقط یک گل زد. که البته ۵ مورد از این بازی ها را از روی نیمکت آغاز کرد و در جریان بازی به زمین آمد.

از این تعداد گل، ۴۳۸ گل در عرصه باشگاهی به ثمر رسیده و ۶۲ گل نیز با پیراهن تیم ملی سوئد ثبت شده است. زلاتان در مجموع ۱۴ سال در تیم ملی سوئد حضور داشت و دو سال قبل بعد از یورو ۲۰۱۶ بود که برای همیشه از عرصه ملی خداحافظی کرد. او در طی بیش از یک دهه ۱۱۶ بار پیراهن زرد کشورش را به تن کرد. بهترین آمار گلزنی او در عرصه ملی، در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ رقم خورد که موفق به زدن ۱۱ گل در هر دو سال شد. البته در سال ۲۰۱۲ این تعداد گل  در ۱۱ مسابقه رقم خورد و در سال ۲۰۱۵، در ۱۰ مسابقه این تعداد گل را زد تا میانگین ۱،۱ گل را به ثبت برساند. ایبرا در سال ۲۰۱۶ در ۵ بازی ملی، موفق به زدن گلی نشد.

زلاتان در ۷۵۲ بازی باشگاهی به رکورد ۴۳۸ گل رسیده که از این تعداد مسابقه، ۵۳۹ بازی در لیگ های داخلی بود و او در لیگ های سوئد، هلند، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و اسپانیا ۳۳۶ گل زده است. آمار او در رقابت های قاره ای هم ۱۳۹ بازی و ۵۶ گل است.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.