مردم نیشابور در پی هتک حرمت یکی از معلمین و اعضای شورای شهر به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تجمع اعتراضی در محل شورای شهر و آموزش و پروش برگزار کردند.

تجمع اعتراضی نیشابوری‌ها به هتک حرمت به عزاداران سیدالشهدا(ع) توسط یک عضو شورای شهر

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام غلامرضا شرعی  در جمع اجتماع‌کنندگان هیأت‌های مذهبی در مقابل شورای شهر نیشابور و در اعتراض به توهین عضو شورای شهر نیشابور و معلم تاریخ مدرسه شهید بهشتی که، به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) صورت پذیرفت، اظهار کرد: مصاف یزیدیان و حسینیان همیشه در تاریخ بوده و ادامه دارد.

وی ادامه داد: هرچه این آدم‌هایی که شما امروز می‌بینید ظواهر اسلامی و دینی داشته باشند از ابن سعدها و شمرها ظواهر بیشتری ندارند، جریان عاشورا می‌گوید هرکس در مقابل امام حسین (ع) بایستد ولو شمر، جانباز صفین، باید ریشه آنان را کند، باید قیام مختاری کرد و این‌ها را به مجازات رساند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این موضوع برای برخورد نیازی به تجمع ندارد و باید تاکنون  با این فرد برخورد صورت می‌گرفت، اما متأسفانه تا این لحظه هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شرعی تصریح کرد: تفکر یزیدی و حسینی امروز هم وجود دارد و همیشه این دو در مقابل هم هستند، امروز بحث جریان ولایت و ضدولایت است، بحث خدمت و خیانت به جامعه است، بحث اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیست که امروز هر کسی چه با لباس اصولگرایی و چه با لباس اصلاح‌طلبی با سفره مردم بازی کند، یا با دین مردم بازی کند، مورد نفرت جامعه است.

وی افزود: بچه‌های من و شما دارند زیر دست این افراد تربیت می‌شوند و آموزش‌وپرورش نخبه‌ترین بچه‌های ما را تحویل این‌ها داده است، شما دارید تحمیق می‌کنید یا ما؟ آیا جریان یزیدی دارد در جامعه حماقت را پمپاژ می‌کند یا جریان حسینی؟

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چرا باید این واژه‌ها به کار برده شوند، افزود: مطلب کوتاه بود ولی دنیایی توهین در این مطلب بود، امیدواریم مسؤولان وظیفه‌شان را انجام دهند و نیازی به تکرار این اجتماع نباشد.

وی بیان داشت: ما مطالباتی داریم، آموزش‌وپرورش باید تصمیم خودش را بگیرد و بچه‌های این مملکت را تحویل این‌طور افراد ندهد، که به‌جای نظام تحول آموزش‌وپرورش بیاید تفکرات سند 2030 را آموزش بدهد.

شرعی گفت: خودم با بسیاری از دانش‌آموزانی که سر کلاس ایشان هستند صحبت کرده‌ام ، واقعاً دلشان خون است، آیا شما دنبال انحراف دیگران هستی یا مداحان و منبرهای ما؟ اتفاقاً امروز سازمان جاسوسی آمریکا بخش شیعه شناسی آن می‌گوید، مهم‌ترین عاملی که ما نمی‌توانیم شیعه را مهار کنیم تفکر سرخی است که در شیعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین عامل بیداری شیعه همین امام حسین (ع) است، باید مدیریت شهرستان به‌گونه‌ای رقم بخورد که نیروهای معاند حاشیه امن نداشته باشند، ما تأسف می خوریم که نیروهای متدین ما در این شهر مورد بازخواست قرار می‌گیرند و هتاک‌ترین آدم‌ها در این شهر راست‌ راست بگردند، بسترها و امکاناتی هم برای این‌ها فراهم شود! اینجا مسؤولان ما در یک آزمون سخت قرارگرفته‌اند، باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و این‌طور توهین‌ها نشود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.