گیلان - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه جهت تجهیز مدارس ‌گفت:‌ ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان به استانداردسازی گرمایشی نیازمند هستند.

۳۶۰۰ کلاس درس در گیلان باید استانداردسازی گرمایشی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  نوسازی و تجهیز مدارس گیلان، علی اوسط اکبری مقدم اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان گیلان در انتظار اجرای تجهیز و نوسازی هستند که برای اعمال این تغییرات به اعتبارات ویژه و مشارکت خیران نیازمندیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان عنوان کرد:‌ در سال‌های اخیر تمهیدات خوبی در حوزه تجهیز و نوسازی مدارس گیلان انجام شده است اما برای ادامه این روند و برای سرعت‌بخشی به فعالیت‌های مربوطه به تخصی اعتبارات و مشارکت گسترده خیران مدرسه ساز نیاز داریم.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار کلاس درس در سال‌های اخیر مشمول اجرای طرح تجهیز و نوسازی شناخته شدند افزود:‌ اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با اعتبارات موجود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی را نوسازی و تحویل ادارات آموزش و پرورش استان داد.

وی از آماده‌سازی حدود ۳۰ مدرسه و فضای آموزشی و تحویل آن به اداره کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد و تصریح کرد:‌ با اجرای این تعداد پروژه بالغ بر ۱۶۷ کلاس درس با زیربنای تقریبی حدوداً ۱۹ هزار متر مربع به نحو قابل توجهی به فضای آموزشی استان گیلان افزوده شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان به اجرا و بهره‌برداری از ۷۵ پروژه استانداردسازی گرمایشی کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس این طرح حدود ۵۳۱ کلاس درس در هفته نخست مهر به‌صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور در گیلان افتتاح می‌شود.

اکبری مقدم یکی از رسالت‌های مهم این اداره کل را تجهیز و نوسازی مدارس عنوان کرد و ابراز داشت: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با استفاده از منابع پیش‌بینی شده در کمیته‌های برنامه‌ریزی هر کدام از شهرستان‌ها به تجهیز فضاهای مستهلک‌ این استان اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک و نیم میلیارد تومان برای تجهیز مدارس گیلان هزینه شده است تصریح کرد:‌ اداره کل نوسازی مدارس گیلان در شش ماهه نخست امسال با این اعتبارات اقدام به فراهم آوردن امکاناتی نظیر میز،‌ نیمکت،‌ کامپیوتر و سایر اقلام دیگر برای واحدهای آموزشی استان کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان مشارکت خیران در ساخت واحدهای آموزشی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود:‌ از ۳۰ واحد آموزشی جدید امسال،‌ بیش از ۲۰ واحد با ۱۱۲ کلاس درس با مشارکت خیران مدرسه ساز آماده و تحویل ادارات آموزش و پرورش گیلان شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.