قزوین_ سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس با رژه یگان های پیاده و موتوری آغاز می شود.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه یگان‌های پیاده و موتوری آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر بهنام پیری ظهر روز سه‌شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین که به مناسبت فرا رسیدن ۳۱ شهریور ماه و سی و هشتمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شهید والا مقام شهید جمشید صیادی جان خود را در عملیات والفجر ۸ فدا نموده است و کماکان شاهد این دلاورمردی‌ها در میهن عزیزمان هستیم و این رشادت‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: هفته دفاع مقدس از روز شنبه آغاز می شود و برنامه های مختلفی را در هفته دفاع مقدس پیش رو داریم؛ هجمه وسیعی از سوی عراق نسبت به نظام جمهوری اعمال شده که تاریخ آن، سی و یکم شهریور سال ۵۹ بود اما جنگ اصلی در ۱۶شهریورماه آن سال بود که اتفاقاتی در آن  از جمله تحمیل جنگ ناجوانمردانه بود که موجب تصرف آنها از قصر شیرین تا خرمشهر شد.

سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین با بیان اینکه یکی از افتخارات لشگر ۱۶ زرهی پیروزی در مقابل تانک های رزمی عراق در عملیات نصر است، گفت: ۲۹۷عملیات غرورآفرینی توسط نیروی زمینی ارتش ثبت شده که ۵۲ مورد از این عملیات به صورت پدافندی و ۲۴۵عملیات آفندی بوده است.

پیری یادآور شد: تعداد روزهایی که رزمندگان جنگیدند شامل ۲ هزار و ۸۸۷ روز و تعداد ۱۰۰۰ روز نبرد مستقیم و تنگاتنگ صورت گرفته است.

وی اضافه کرد:عملیات بسیار مهم لشگر به نام نصر در ۲۹ آذرسال ۵۹ یکی از افتخارات لشگر بود و از دیگر افتخارات آن، تقدیم ۳ هزار و ۶۸۰ نفر شهید، یکهزار و ۷۳۱ نفر جانباز، ۲۷۶ نفر جاودیدالاثر و ۲هزار و ۲۰۰ نفرآزاده و سرافراز را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده است.

سرپرست قرارگاه لشگر ۱۶ رزهی قزوین در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان ادامه داد: ۱۳۵ برنامه در هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده است که روز نخست آن با رژه یگان های پیاده و موتوری در سطح استان آغاز می‌شود؛ اعزام سخنران به نماز جمعه ها، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار از خانواده شهدا جانبازان و آزادگان، دیدار و سرکشی از بازنشستگان لشگر، پخش زنده تلویزیونی برنامه ای با عنوان «هفت شهر عشق» با بازخوانی تعدادی از عملیات ها از جمله برنامه های این هفته است.

پیری اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای هفتم مهر با حضور مسوولان استانی، برپایی نمایشگاه ایثارگری در سطح استان و شهرستان ها، برگزاری مسابقات تیراندازی و شرکت در برنامه گلباران و شهدا، برگزاری روز سرباز در دوم مهرماه، برگزاری محفل انس با قرآن، بهره برداری از کتابخانه تمام مکانیزه از جمله سایر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: امنیت و آرامشی که در نظام وجود دارد با همت و فعالیت نیروهای ارتش و سپاه بوده و مسولیت برگزاری مراسم سی و یک شهریور سالجاری نیز برعهده ارتش است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.