البرز- فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس از آغاز طرح حمایتی از ایتام البرزی با محوریت خانواده معظم شهدا خبر داد.

 ایتام البرز با محوریت شهداء تحت حمایت قرار می‌گیرند/ تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ظهر امروز (سه شنبه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه، اهم برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.

 وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سالار شهیدان و ماه محرم  متقارن شده و در کنار آن برگزاری کنگره ملی شهدای استان البرز را خواهیم داشت، گفت: در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس فراخوان عمومی به صورت مردمی و خودجوش در سراسر استان البرز نیز خواهیم داشت.

وی افزود:این ایام مبارک برای ملت ایران رمز استواری و پایداری است چرا که در هشت سال دفاع مقدس مردم ما علیرغم نداشتن تجهیزات نظامی پیروزی بزرگی را رقم زدند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه ملت ایران در برابر دنیا در حال جنگ بودند، گفت: در جنگ تحمیلی همه دولت ها و حکومت ها به طور واضح و روشن از نظام بعـثی پشتیبانی می کردند و امکانات زیادی در اختیارش قرار می دادند.

وی ۵۰ روز اول جنگ تحمیلی ملت ایران را مقاومت در حد اعلی و ایستادگی در برابر دشمن دانست و گفت: دشمن به این خیال بود که در عرض یک ماه از خوزستان می گذرد و به سمت تهران می آید اما به دروازه های خرمشهر که رسید ظرف ۳۴ روز مردم خرمشهر به همراه نیروهای نظامی ارتش وسپاه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

سردار مولایی در ادامه گفت: این ایام که با شروع جنگ تحمیلی آغاز شد رزمندگان ما ساز کار را طوری رقم زدند که دشمن ۸ در این سال جنگ نتوانست یک سانتی متر از کشور ما را اشغال کند.

مولایی به اسامی روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در روز شنبه 31  شهریور ماه سال جاری به نام صلابت و سلحشوری نیروهای مصلح و صنایع نظامی نامگذاری شده است چراکه همه اذعان دارند امروز کشور ما در عرصه نظامی موفق شده است و بهترین تکنولوژی را در حوزه های مختلف نظامی داریم وارتش و سپاه درحوزه های ساخت موشکی رتبه اول را کسب کرده است.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه صلابت و سلحشوری ما در ساخت موشک نیست، گفت: امکانات موجب صلابت نمی شود در حالی که همه این امکانات اگر دست انسان سلحشور باشد می تواند ثمر داشته باشد چراکه در نیروهای آمریکایی نخبه با آموزش سخت نظامی و تجهیزات به روز نشان مقاومت و سلحشوری ندارند بلکه مقاومت در جنگ ۲۰ روزه نشان سلحشوری است.

سردار مولایی در ادامه گفت: دومین روز دفاع مقدس مقارن یکم مهرماه  به نام روز علم و صنعت، نخبگان و روز سرباز است که همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و مراکز علمی کشور است چون بخشی از صنایع ما دردانشگاه ها مستقر است و توان دفاعی فقط توان نظامی نیست و بایستی علم و صنعت در پاسخگویی به تمام نیازهای کشور به خصوص نیاز اقتصادی صرف شود.

وی عنوان کرد: روز دوم مهر ماه که روز سوم هفته دفاع مقدس است به نام دفاع ملی جوانان و بصیرت افزایی نامگذاری شده است و وقتی دفاع ملی مطرح می شود یعنی دفاع همه اقشار مردم و دولت و باید ساز و کار دفاعی را در کشور سامان دهیم از جمله این آموزشها آموزش پدافند غیر عامل به همه اقشار مردم می باشد.

سردار مولایی اضافه کرد: مردم ما در ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و در این جنگ فقط ۳۶هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که یک پنجم شهدای ما دانش آموز زیر ۱۸ سال بوده اند در نتیجه آموزش های مردمی بسیار موثر و قدرتمند بوده و این عزیزان توانستند با ذهن فعال جنگ را اداره کنند و بعد جنگ نیزدر آبادانی کشور همیشه مبتکرو نوآور بوده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه در دست دشمن است و زمان فتنه گری آنان است، افزود: دشمن بصیرت ها را به نوعی هدف قرار داده چون در دوران دفاع مقدس نیز بصیرت ها را هدف قرار دادند و با اختلاف بین قومیت هایی که در جنگ حضور داشتند قصد جدا سازی و اختلاف داشتند ولی بصیرت دراین زمان کار ساز شد و مردم ما موفق شدند.

فرمانده سپاه استان البرز در ادامه افزود: روز چهارم هفته دفاع مقدس و همزمان با سوم مهرماه به نام انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است و با توجه به اینکه چهلمین سالگرد انقلاب را در پیش داریم وانقلاب ما در چهل سالگی خود به پختگی لازم رسیده است و دشمن در تلاش است تا ما این چهل سالگی انقلاب را نبینیم.

سردار مولایی با اعلام اینکه روز پنجم هفته دفاع مقدس مقارن با چهارم مهرماه است به نام اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت پشتیبانی مردمی نامگذاری شده است، گفت: جنگ ما در۸ سال دفاع مقدس بسیار منحصر به فرد بود چراکه با حمایت های مردمی پیش رفت.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: کشور ما همه منابع موجود را دراختیار دارد فقط با نگاه به درون و استفاده ازظرفیت های داخلی می توانیم اقتصاد مقاومتی را به درستی تبیین کنیم و بنا به فرمایشات رهبری اقتصاد باید متکی به توان درونی و در تعامل با دیگران باشد.

سردار مولایی در ادامه سخنانش گفت: پنجم مهرماه روز ششم هفته دفاع مقدس به نام شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان نام گذاری شده است، این روز برای گرامیداشت عزیزانی است که در دوران دفاع مقدس شهید شده اند و همچنین ارج نهادن به شهدای مدافع حرم است که برای دفاع از کشور از جان خود گذشتند.

وی اضافه کرد: روز هفتم هفته دفاع مقدس مقارن با ششم مهرماه است که به ولایت مداری، زنان، خانواده و سلامت نام گذاری شده است که بر اساس آن در تمامی نهادها و ارگان های کشور ومردم بر روی این موارد کار می شود و روز ویژه ای برای استان البرز خواهد بود.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه کنگره ملی شهدای البرز در این روزبرگزار خواهد شد، افزود: در این روز به بحـث خانواده و سلامت به ویژه زنان توجه شده است چراکه زنان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته به همین دلیل در این روز در کنار توجه به نقش زنان به اموری از جمله حفظ سبک زندگی ایرانی اسلامی می پردازیم.

سردار مولایی روز آخر هفته دفاع مقدس که مقارن است با هفتم مهرماه را روز فرماندهان، عزت مداران و پیشکسوتان دانست و گفت: در این روز توجه به پیشکسوتانی است که بدترین شرایط بدون تجهیزات و امکانات و نیروها با ایمان وصلابت در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند و زحمات آنان را بایستی قدر بدانیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی اجلاسیه اصلی کنگره شهدای استان البرز لازم به توضیح است که نوآوری هایی که در این کنگره نسبت به سایر استانها داشتیم این بود که با چاپ یک کارت و به نام یک شهید از یک یتیم حمایت شود و یا همان خانواده شهید از آن یتیم حمایت کنند.

مولایی در پایان افزود: با این نیت بیش از ۵ هزار یتیم استان البرز با کمک های ماهانه حمایت خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.