۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 620489

برق؛ معروفی که قدر نمی دانیم

غلامرضا محمدمرادی

ایلام: آنچه که در کتاب وحی و احادیث و روایات به عنوان مایه حیات و لازمه زندگی عالم هستی بر آن تأکید شده و مورد تایید علم بشری نیز قرار گرفته، "آب" است.!

به گزارش قدس آنلاین، یکی از کشفیات موثر که با نبوغ بشری و پیشرفت تکنولوژی به کمک بشریت آمده و امروزه همپای" آب" همه چیز را به خود وابسته و در نبود و کمبودش، زندگی غیرممکن و سخت شده و به جرات می توان گفت که مایه"ادامه حیات" است، "انرژی برق" است.!

این نعمت ارزشمند که امروزه در دست ماست و چندان قدردان‌اش هم نیستیم؛ حاصل سال ها تفکر، انرژی، مطالعه، سختکوشی، آینده نگری و احساس مسئولیت اندیشمندان و دانشمندانی است که خود را وقف انسانیت و بشریت کرده اند.!

*از تابستان ۹۷ عبرت بگیریم!

ما که امروز بر خوان پُرزرق و برق این نعمت بی بدیل( انرژی برق) نشسته ایم و به انحاء مختلف از آن بهره می بریم، آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که وظیفه ما در قبال این همه زحمت و تلاش مبتکران گذشته و نسل های آینده چیست!؟ آیا به خود اجازه می دهیم تا با اندکی زحمت و فشردن حتی یک کلید در حد یک ثانیه!!! لامپ های اضافی خود را خاموش کنیم.!؟

تابستان امسال( ۹۷ ) را فراموش نکرده ایم که از قطعی مکرر برق چه زجرها و رنج ها کشیدیم!! آیا اندکی به خود آمدیم و این هشدارها را جدی گرفتیم.!؟ آیا مسئولان ذیربط به خود آمدند و به فکر تامین زیرساخت های تامین برق و انرژی برای آینده و آیندگان افتادند.!؟ آیا اینک که به مصیبت "بی برقی" گرفتار شدیم، قدر عافیت"برقداری" را می دانیم و واقعاً صرفه جویی می کنیم.!؟

*امر به معروف؛ هدف قیام امام حسین(ع)

همه نیک می دانیم که هدف اصلی قیام حضرت سیدالشهداء(ع) احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه جان عزیز خود و اهل بیت و یاران باوفایش را در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم اسلام کرد. حال اگر ما محب و پیرو راستین آن امام هُمام هستیم و در این ایام حزن و اندوه برایش انواع نذر و نیاز و روضه و عزا برپا می کنیم، می توانیم معروفی به نام" صرفه جویی" در جامعه را احیاء کنیم تا دیگران هم از این نعمت بزرگ الهی"انرژی برق" بهره ببرند.!؟ نیک بدانیم  که با گفتن" یا حسین" تنها نمی توان حسینی ماند اما"یا حسین" را می توان در عمل و رفتار جاری ساخت.!

همه ما در برابر گذشته، حال و آینده مسئولیم و اگر می خواهیم مورد عنایت خداوند سبحان، ائمه اطهار(ع) و بویژه حضرت سیدالشهداء(س) قرار بگیریم و رشد، توسعه و بالندگی کشور را به نظاره بنشینیم؛ چاره ای جز صرفه جویی در همه امورات زندگی و بویژه در مصرف حامل های انرژی نخواهیم داشت.

*سرقت انرژی؛ سرقت انسانیت!

سرقت انرژی به هر نحوی از انحاء؛ سرقت انسانیت و خیانتی بس بزرگ در حق آحاد مختلف جامعه است، هیچگاه نباید با توجیه های شیطانی و غیرشرعی اجازه دهیم تا ابلیس های درون؛ ما را به سوی سرقت برق تحت عنوان"پشت کنتوری" رهنمون سازند چرا که این یک"حق الناس بزرگ" و گناهی نابخشودنی است.!

امید است همه ما برای احیاء فریضه الهی" امر به معروف و نهی از منکر " تلاش کنیم و با صرفه جویی مناسب و بهره مندی مطلوب از انرژی های مختلف بویژه انرژی برق؛ رسالت و تکلیف خود را به درستی به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.