وزارت خارجه عراق دستور داد سفیر این کشور در تهران به دلیل «رفتار غیرمسئولانه» با اتباع عراق در ایران، به بغداد بازگردد.

احضار سفیر عراق در تهران به بغداد به دلیل «رفتار غیر مسئولانه»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه عراق امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از سفیر خود در تهران خواسته تا به بغداد بازگردد. 

به گزارش شبکه «السومریه»، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه اعلام کرد: وزارت خارجه از رفتار غیرمسئولانه سفیر عراق در ایران با شهروندان عراقی متأسف است و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه، دستور داده که سفیر به سبب این رفتار فورا به عراق بازگردد.

محجوب افزود، تحقیقات در این خصوص به جریان افتاده و تمامی اقدامات قانونی درباره این رفتار اتخاذ خواهد شد؛ وزارت خارجه از تمامی تیم‌های دیپلماتیک خود درخواست کرده همواره در خدمت شهروندان مقیم کشورهای دیگر باشند. سفارت عراق در تهران نیز باید مانند سفارت‌های عراق در دیگر کشورها به شهروندان عراقی خدمات‌رسانی کند.

در ادامه این بیانیه توضیح بیشتری درباره رفتار غیرمسئولانه سفیر عراق نیامده است. اما بر اساس فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، دیده می‌شود که در یک حسینیه که اتباع عراقی در آن حضور دارند، آقای سفیر از گله‌مندی برخی حضار عراقی از وضعیت خود عصبانی می‌شود و بعد از اینکه می‌گوید، او هم دو شهید داده رو به تبعه عراقی می‌گوید که برای مشکلاتت به دولتت [در عراق] مراجعه کن و پس از آن، حسینیه و مراسم را ترک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.