عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: منافع جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی نزدیک شدن و همبستگی بیشتر با کشورهای شرق است.

حسن‌بیگی: در شرایط کنونی، همبستگی بیشتر با کشورهای شرقی به نفع ماست

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت انتخاب هرچه سریعتر سفیر برای دو سفارتخانه کشورمان در هند و چین گفت: یکی از وظایف سفارتخانه‌ها برقراری ارتباط حسنه میان دو کشور است، همچنین در چارچوب قانون اساسی وزارتخانه‌های متفاوت در کشورها را با یکدیگر مرتبط می‌کنند.

وی ادامه داد: سفیر مقام و نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور دیگر است لذا خلا یک سفارتخانه بدون سفیر موجب می‌شود تا یک سری مشکلات برای دیگر وزارتخانه‌ها هم بوجود بیاید.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی این موضوع را در گذشته با حضور ظریف بررسی کرده است، اظهار کرد: متاسفانه دو مشکل اساسی در وزارت امور خارجه وجود دارد، دانشکده این وزارتخانه نتوانسته نیروهای مورد نیاز را به اندازه کافی تربیت کند و اکنون جهت انتصاب سفرا در کشورهای مختلف با کمبود نیرو مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ادامه داد: تعداد زیادی از سفرای ما در آستانه بازنشستگی قرار داشته و با قانون جدید ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان طبیعتا ما به تعداد بیشتری سفیر نیاز داریم و سفارتخانه‌های ما باید به نیروهای جوان واگذار شود که در این بخش شاهد کمبود نیرو هستیم.

نماینده مردم دامغان با اشاره به اینکه دو سفارتخانه ما در کشور چین و هند دارای مشکل اساسی هستند، بیان کرد: از آنجایی که اعتقاد و نگاه برخی دولتمردانمان همواره به غرب بوده براین اساس ارتباط با کشورهای غربی جزء نکات ضروری برای آنهاست و معمولا نگاهشان به آن سو قوی‌تر بوده و شاهدیم به سرعت عناصری را به عنوان سفیر در آن کشورها منتصب می‌کنند اما درباره شرق هنوز این موضوع جا نیفتاده است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که با تمام کشورهای دنیا غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا تعامل داشته باشیم و تجربه ثابت کرده که شرقی‌ها به ویژه در شرایط فعلی به ما نزدیک‌تر هستند، چین خواهان مقابله با آمریکا از طریق اقتصاد باز است و می‌خواهد قدرت اقتصادی اول جهان شود. هند هم کشوری در حال پیشرفت بوده که طالب انرژی از جمهوری اسلامی ایران است.

حسن‌بیگی افزود: طی تجربه چهل ساله جمهوری اسلامی ایران، غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها بارها با ما با خباثت رفتار کردند اما شرق ارتباط بهتری با ما داشته، لذا باید با انتصاب هرچه سریعتر سفرایمان در چین و هند این خلا را پر کنیم تا بتوانیم مقتدرانه در مقابل یاوه‌گویی‌ها و اظهارات مضحک ترامپ ایستادگی کنیم، قطعا منافع ایران در شرایط فعلی نزدیک شدن و همبستگی بیشتر با کشورهای شرق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.