یک روانشناس گفت: برخی خانواده‌ها کودکشان را در کلاس‌های متفاوت ثبت نام می کنند تا نابغه شوند؛ اما نتیجه‌ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودکشان ندارد.

کودکان نیاز به نابغه شدن ندارند، باید شیوه درست زندگی را بدانند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاور خانواده گفت: برخی از خانواده‌ها کودکشان را در کلاس‌های متفاوت ثبت نام می کنند تا نابغه شوند؛ اما نتیجه‌ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودکشان ندارد. کودکان ما نیازی به نابغه شدن ندارند؛ اما نیاز دارند بدانند چگونه زندگی کنند. همچنین نیاز دارند که توانایی هایشان را بشناسند و بتوانند آنها را بکار گیرند.

وی افزود: به طور مثال کودک شما بتواند یک عدد 8 رقمی را در یک عدد 5 رقمی ضرب کند و جوابش را در یک صدم ثانیه بگوید، یا بتواند در 15 سالگی لیسانس بگیرد؛ آیا آن وقت می تواند درست زندگی کند؟ می تواند از زندگی لذت ببرد؟ مشکلاتش را حل کند؟ و درست تصمیم بگیرد؟

این روانشناس با اشاره به اینکه نباید کودک فدای خواسته های پدر و مادر شود، بیان کرد: حق کودکان نیست که بار آرزوهای از دست رفته والدین را به دوش بکشند و کودکی شان فدای خواسته های آنها شود؛ بلکه حقشان اینست که مطابق شخصیتشان پرورش داده شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه حق کودک است که شاد باشد و از زندگی لذت ببرد، افزود: کودکان باید شاد باشند و از زندگی لذت ببرند. درست است که کودک باید برخی آموزش ها را ببیند، اما نه اینکه تمام وقت خود را صرف این مساله نماید؛ باید برای نشاط و نحوه لذت بردن کودک از زندگی نیز جایگاهی را در نظر گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.