وزارت امور خارجه عراق ضمن ابراز تعجب از موضع‌گیری سفیر انگلیس درباره دولت جدید عراق، از دخالت او در امور داخلی این کشور، ابراز نارضایتی کرد.

اعتراض وزارت خارجه عراق به دخالت سفیر انگلیس در امور بغداد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد محجوب» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای رسمی، از دخالت سفیر انگلیس در بغداد، در امور داخلی عراق، ابراز تعجب و نارضایتی کرد. 

در این بیانیه آمده است که «وزارت امور خارجه عراق از توییت [جان ویلکس/ Jon Wilks] سفیر انگلیس در بغداد و سخن او درباره ماهیت مأموریت دولت آتی عراق، ابراز تعجب می‌کند». 

جان ویلکس امروز در توییتی که آن را یک بار به زبان عربی و بار دیگر به زبان انگلیسی منتشر کرد، نوشته است که «سفیر ایران را به بحثی صریح درباره آخرین تحولات عراق دعوت کردم. توافق کردیم که دولت آینده باید خدماتش را بهبود ببخشد و برای مردم فرصت شغلی ایجاد کند». 

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق افزود که «وزارت امور خارجه تأکید می‌کند که تصمیم تشکیل دولت (جدید) عراق، تصمیمی صرفا ملی است و مأموریت سپرده شده به آن تکلیفی از جانب مردم است که از طریق پارلمان و با نظارت آن به دولت واگذار می‌شود. 

محجوب در پایان بیانیه خواستار افزایش حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی از روند کلی سیاست در عراق شده به طوری که حاکمیت عراق حفظ شود. 

انتخابات پارلمانی عراق، بیست و دوم اردیبهشت ماه گذشته برگزار شد و بعد از چهارماه کشمکش سیاسی سرانجام پارلمان جدید، هفته گذشته تشکیل جلسه داد و «محمد الحلبوسی» را برای ریاست پارلمان برگزید. قرار است سه‌شنبه آینده، پارلمان عراق، رئیس جمهور جدید عراق را انتخاب کند.

پس از انتخاب رئیس جمهور جدید، فراکسیون بزرگتر پارلمان اعلام موجودیت می‌کند و پس از آن این فراکسیون حق دارد که نامزد نخست‌وزیری را معین و آن را به رئیس جمهور جهت مامور شدن به تشکیل کابینه جدید، معرفی کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.