کارشناس علوم قرآنی گفت: لشکر ملعون یزید برای اینکه بیشتر دل اسیران و خاندان طیبه را بسوزانند آنها را از کنار پیکر شهدا رد کردند.

روایتی از کاروان کربلا در روز یازدهم محرم/بعد از عاشورا چه بر سر قافله عشق آمد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، آیت الله یعقوب جعفری کارشناس علوم قرآنی درخصوص روز یازدهم محرم و اسارت کاروان عاشورا گفت: یازدهم ماه محرم یعنی روز بعد از عاشورا اهل بیت "امام حسین(ع)" را به اسارت گرفته و از کربلا به کوفه بردند.

وی در همین راستا افزود: لشکر ملعون یزید برای اینکه بیشتر دل اسیران و خاندان طیبه را بسوزاند آنها را از کنار پیکر شهدا رد کرد. 

 

روایتی از کاروان کربلا در روز یازدهم محرم/بعد از عاشورا چه بر سر قافله عشق آمد


این کارشناس علوم قرآنی افزود: وقتی قافله "امام شهید(ع)" از کنار شهدا عبور کردند چنان ناراحت بودند که برخی خود را از شتر پایین انداخته و هرکس برای عزیز خود گریه می‌کرد.

جعفری این اتفاق را تداعی کننده "شهادت حمزه(ع)" دانست و اذعان کرد: این شقاوت من را یاد اتفاقی می‌اندازد که بعد از شهادت "حمزه سیدالشهدا" بر سر خواهر گرامی ایشان آوردند تا بعد از شهادت، سینه شکافته حمزه را ببیند و دلش به درد بیاید.
 

امام حسین ع


وی با اشاره به تدفین شهدا در روز دوازدهم محرم توسط قبیله بنی اسد خاطرنشان کرد: در اتفاقی دیگر، لشکر "لعین بن زیاد" سرهای شهدا را از تن جدا کرده و آنها به عنوان تحفه پیش ابن زیاد بردند. اتفاقات روز یازدهم و آنچه بر کاروان عاشورا افتاد بسیار دردناک است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.