سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مالیات بر عایدی سرمایه در جلوگیری از سوداگری گفت:سوداگران در بازار سکه، ارز و مسکن جولان می دهند و مالیاتی پرداخت نمی کنند.

مالیات بر عایدی سرمایه شامل ساخت و ساز مسکن نمی شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، زهرا سعیدی مبارکه درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: باید توجه کرد در حال حاضر یکی از دلایل التهاب در بازارهای مختلف مانند بازار مسکن و ایجاد حباب قیمتی بحث رشد قابل توجه نقدینگی در اقتصاد است که البته سوداگران با استفاده از این شرایط، به سودهای نجومی دست می یابند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر نقدینگی موجود در جامعه به بخش مولد اقتصادی هدایت می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شد اما سوداگران تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا فضای سوداگری در بازارهای مختلف از رونق نیافتد.

انتقاد از رویکرد سرمایه ای به مسکن

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در شرایطی که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای کشور به مسکن نیاز دارند سوداگران با ایجاد التهاب در بازار مسکن به سودهای نجومی دست می یابند که باید این روند کنترل شود.

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه باید از رویکرد سرمایه ای به مسکن خودداری شود،  ادامه داد:سوداگران در بازار سکه، ارز و مسکن جولان می دهند و مالیات پرداخت نمی کنند.  

هدف از مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از فعالیت های سوداگران است

وی ادامه داد:هدف از مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از فعالیت های سوداگران در بخش مسکن است چرا که عدم مهار سوداگری دربخش مسکن به رشد کاذب قیمت های منجر شده است بنابراین نباید تولیدکنندگان مسکن نگران شوند چرا که ساخت و ساز مسکن از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  یادآور شد:در زمینه  اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بسیاری از کشورها تجربه وجود دارد و نقش مهمی در جلوگیری از دلالی کاذب دارد و بنده در این رابطه این آمادگی را دارم که با منتقدان طرح فوق مناظره انجام دهم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.