حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین امام جمعه بشرویه گفت: فرا رسیدن انقلاب اسلامی که از نهضت امام حسین برگرفته شده، تیری در چشم دشمنان است.

انقلاب اسلامی از ثمرات حیات بخش نهضت امام حسین است/ قوه قضاییه و مسئولان با اخلالگران اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به ایام سوگواری شهادت آقا اباعبدالله الحسین اظهار داشت: ستون فقرات اصلی مکتب اسلامی بعد معنوی بر پایه عدالت محوری می‌باشد.

امام جمعه شهرستان بشرویه افزود: امروزه دو جبهه در دنیا وجود دارد یکی جبهه حق طلبی و عدالت خواهی است و دیگری جبهه ظلم و ستمگری. تمامی انبیا الهی آمدند تا بشریت را به سوی رستگاری دعوت کرده و از ظلم و ستم نجات دهند.

وی با اشاره به اهداف قیام و عاشورای حسینی گفت: قیام امام حسین در مسیر هدایت و ادامه راه انبیا و اولیای الهی بود اما عواملی باعث شد تا حادثه عاشورا و کربلا اتفاق بیفتد.

شمس‌الدین ادامه داد:از زمان هجرت پیامبر حوادث گوناگونی رخ داده اما حادثه کربلا به حدی از اهمیت ویژه برخوردار بود که فرزند رسول خدا حاضر شد جان خود را فدای دین و مکتب اسلام کند.

امام جمعه شهرستان بشرویه تصریح کرد: حاکم اسلامی باید مردمی بوده و با ظلم و بی‌عدالتی مبارزه کند، اما کدام یک از خلفا و حاکمان توانستند شیوه و رویه رسول خدا را انجام دهند بلکه برعکس، با غصب خلافت به اسم دین در جبهه باطل قرار گرفتند.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم تأکید کرد: در واقعه غدیر مردم سه روز منتظر ماندند تا با امیرالمومنین علیهم السلام بیعت کنند اما پس از آن با بیعت شکنی، حوادث زیادی را رقم زدند.

 شمس الدین افزود: در حال حاضر بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند اما اختلافات و تفرقه که توسط جبهه استکبار در بین مسلمانان به وجود آمده باعث شده تا امنیت و آرامش از برخی کشورهای اسلامی رخت بربندد .

امام جمعه شهرستان بشرویه با تأکید به لزوم ایجاد وحدت اسلامی گفت: رسول خدا برای اتمام حجت با مردم دو یادگار ارزشمند را در بین مردم به جای گذاشت و به پیروی از آنان تاکید کرد که یکی قرآن و دیگری اهل بیت می باشد و چه کسانی شایسته تر از فرزندان رسول خدا برای مسلمانان هستند.

وی اظهار داشت: اگر در حادثه عاشورا آقا اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش در مقابل جبهه کفر و ظلم مقاومت نمی کرد امروز هم خبری از اصل دین و مکتب اسلام ناب محمدی نبود.

شمس الدین با اشاره به اهداف مهم قیام امام حسین بیان کرد: آنچه در هدف قیام امام حسین نمود عینی دارد، اقامه نماز اول وقت است. امام حسین نماز اول وقت را در بدترین شرایط و با آماج تیرها از سوی دشمن اقامه کرد بنابراین هر پیرو مکتب عاشورا وظیفه دارد برای ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت تلاش کند.

وی تصریح کرد: کسانی که در جوامع اسلامی نسبت به رواج ظلم و ستم بی‌تفاوت هستند باعث عذاب و سختی همه مردم می‌شوند.

امام جمعه شهرستان بشرویه در ادامه خطبه های نماز جمعه با تقدیر از گردانندگان مراسم های مذهبی افزود: آیین عزاداری در سطح کشور به شیوه های گوناگونی برگزار می شود امامحور اصلی ترویج فرهنگ عاشورا است و اباعبدالله الحسین در این راه درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را به جامعه داد.

شمس الدین افزود :اباعبدالله الحسین چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است و بی شک راه او راه نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است .

وی تاکید کرد: یکی از ارکان حج واجب، وقوف در عرفات و منا و قربانی کردن است اما با مروری در تاریخ اسلام باید این سوال را پرسید که چه اتفاقی افتاد که امام حسین حج خود را ناتمام گذاشته و به قصد مبارزه با ظلم و ستم از مکه خارج می شود .

امام جمعه شهرستان بشرویه با تاکید بر مطالعه در تاریخ اسلام افزود :امام حسین با نثار جان و یاران خویش، شجره طیبه اسلام را آبیاری کرد که اثرات معنوی آن تا به امروز در پیکره مکتب تشیع جریان دارد.

شمس الدین با اشاره به دشمنی های استکبار جهانی با انقلاب اسلامی گفت: امروزه انقلاب اسلامی از ثمرات حیات بخش نهضت امام حسین است. دنیای استکبار به دنبال دشمنی با مکتب تشیع و انقلاب اسلامی است چرا که مدت هشت سال جنگ تحمیلی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخت تا بتواند این انقلاب نوپا را از بین ببرد چرا که این انقلاب برگرفته از قیام امام حسین است .

وی تصریح کرد: دشمنان سعی دارند چراغ اسلام ناب محمدی را که توسط آقا امام حسین بر افروخته شده را خاموش کنند اما تاکنون نتوانسته اند و امروز نور  فروزنده قیام حسینی بیش از گذشته روشنی بخش است.

امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه شهادت ادامه همان مسیر اباعبدالله علیه السلاماست، ادامه داد: انقلاب اسلامی ثمره خون اباعبدالله الحسین است تا جاییکه مادران و خانواده های شهدا با درس گرفتن از مکتب شهادت طلبی امام حسین، فرزندان و عزیزان خود را در راه انقلاب و اسلام هدیه دادند و این مقاومت همچنان پابرجاست.

شمس الدین اظهار داشت: مقاومت اسلامی یعنی همان اهدای خون مقدس توسط شهدا که این اقدام شان دنیای استکبار را به حیرت وا داشته و جلوی تجاوزات آنان را گرفته است.

وی ضمن اشاره به افزایش جوانان انقلابی خاطرنشان کرد: رژیم استکباری با تربیت تروریست های تکفیری و داعشی سعی کرد جبهه مقاومت اسلامی را بشکند اما امروزه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتش، سپاه، بسیج و  جوانان انقلابی با اقتدار کامل آمادگی مقابله با برابر تحرکات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد.

امام جمعه شهرستان بشرویه بیان کرد: جوانان دانشمندان و بسیجیان عزیز این کشور با به دست آوردن فناوری های نوین ساخت تجهیزات و ادوات نظامی توانستند قدرت دفاعی کشور را به اوج برسانند، درحالیکه دشمنان اسلام با فتنه گری بین کشورهای اسلامی و با استفاده از سرمایه های هنگفت کشورهایی همچون عربستان و امارات تلاش می‌کنند تا این اقتدار را در هم بشکنند اما خون مقدس شهدا اجازه نخواهد داد تا کوچکترین مشکلی برای مردم به وجود بیاید.

شمس الدین با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمنان علیه کشورمان گفت: امروزه دنیای استکبار با فتنه انگیزی و راه انداختن جنگ اقتصادی و رسانه ای قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارد که باید مراقب این توطئه ها باشیم.

وی افزود: انتظار ما از قوه قضاییه و مسئولان مملکتی این است که با افرادی که می‌خواهند با مانع تراشی و ایجاد مشکلات اقتصادی به انقلاب ضربه بزنند، با قاطعیت برخورد کرده و ضمن محاکمه آنها را به مردم معرفی کنند.

امام جمعه شهرستان بشرویه تصریح کرد: ملت ایران، پیرو مکتب رسول الله است و اجازه نخواهد داد برخی سودجویان در جهت منافع شخصی خود در جامعه ناامنی اقتصادی ایجاد کنند.

شمس الدین در ادامه با اشاره به فرارسیدن  مهر و بازگشایی مدارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس باید همه کمک کنند تا مسیر تربیت اسلامی در بدنه آموزش و پرورش تقویت شود چراکه مدرسه دروازه ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. همچنین معلمان و دبیران باید تلاش بیشتری داشته باشند تا دانش آموزان در مسیر تربیت قرآنی و اسلامی قرار گیرند.

وی اظهار داشت:از حوزه های علمیه نیز انتظار داریم همگام و همراه با مدارس و دانشگاه‌ها به رشد و تقویت جریان فرهنگ اسلام ناب کمک کند. همچنین مردم مومن و انقلابینیز در کنار حوزه نسبت به تقویت حوزه علمیه شهرستان بشرویه توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه شهرستان بشرویه ضمناشاره به برگزاری بزرگترین رخداد فرهنگی استان خراسان جنوبی، افزود: کنگره ملی ۲هزار شهید خراسان جنوبی، یادواره بزرگ سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه در سال جاری برگزار خواهد شد که از بزرگترین رخدادهای تاریخی و فرهنگی در استان و شهرستان می باشد .

شمس الدین گفت: فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز تیر بزرگی در چشم دشمنان اسلام است که باید همه دست اندرکاران فرهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.