دبیر هیات سوارکاری خراسان رضوی از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در تهران خبر داد.

 
به گزارش قدس آنلاین ؛ رامین چرمچی ،  در خصوص موفقیت پارسا بهزادیان در مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور و قهرمانی این سوارکار خراسانی اظهار کرد: این مسابقات چندی قبل با حضور 28 سوارکار در رده جوانان از سراسر کشور به میزبانی تهران برگزار شد که پارسا بهزادیان از باشگاه سوران قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. قهرمانی بهزادیان در حالی رقم خورد که سال گذشته در این دوره از مسابقات به نایب‌قهرمانی مسابقات پرش با اسب دست یافته‌بود.
وی افزود: مسابقات قهرمانی کشور در رده بزرگسالان 3 تا 6 مهر در تهران نیز برگزار خواهدشد. از خراسان رضوی سه تا چهار سوارکار در این مسابقات حضور خواهندداشت.
دبیر هیات سوارکاری در خصوص مسابقات برگزارشده در سطح استان خاطرنشان کرد: مسابقات استانی در اوایل شهریورماه با حضور هشت باشگاه و 45 سوارکار در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و مالکین برگزارشد که با قهرمانی جواد امامی در رده بزرگسالان همراه بود.
وی در خصوص برگزاری لیگ‌‎برتر سوارکاری یادآورشد: لیگ‌برتر سوارکاری با حضور 8 تیم در حال برگزاری است. 6 تیم از تهران، یک تیم از خراسان رضوی و یک تیم از اصفهان تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر را تشکیل داده‌اند. تاکنون که نیمی از راه طی شده‌ باشگاه سوران خراسان رضوی رتبه دوم لیگ‌برتر سوارکاری را به خود اختصاص داده‌است. فینال مسابقات به میزبانی تهران برگزارخواهدشد. سایر مسابقات در تمام نقاط کشور طی ارتفاع و مسیری یکسان برگزار و نتایج به تهران ارسال می‌شود.
چرمچی در رابطه با نحوه استقبال سوارکاران و علاقه‌مندان از مسابقات مختلف در سطح استان عنوان کرد: طبق تقویمی که هرساله هیات سوارکاری خراسان رضوی در ابتدای سال منتشر می‌کند، مسابقات خود را در راس همان تاریخ برگزار می‌کند. سوارکاران و علاقه‌منئان این رشته ورزشی با آگاهی از تقویم منتشر شده مسابقات در مسابقات مختلف حضور و استقبال گرمی به عمل می‌آورند.
وی دررابطه با وضعیت باشگاه انجمن سوارکاری تصریح‌کرد: باشگاه انجمن سوارکاری تحت نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قراردارد و هرساله به مستاجر‌های متقاضی واگذار می‌‎شود. سال گذشته باشگاه انجمن سوارکاری در اختیار محمدرضا وجدانی رییس سابق هیات شطرنج خراسان رضوی قرار گرفت و برای سال دوم نیز مدیریت مجوعه را تمدید کرد. وجدانی جهت مدیریت باشگاه انجمن سوارکاری از تجربیات محمدصادق کنویسی در کنار خود بهره می‌برد.
دبیرهیات سوارکاری در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط نابه‌سامان باشگاه انجمن سوارکاری در گذشته‌ای نه چندان دور، با روی کار آمدن محمدرضا وجدانی رییس سابق هیات شطرنج استان، پس از گذشت یک سال از مدیریت وجدانی در این مجوعه، آیا تغییری در باشگاه انجمن سوارکاری ایجاد شده است یا خیر گفت: محمدرضا وجدانی از تجربیات محمدصادق کنویسی که از مدیران اسبق این باشگاه نیز بوده‌است در کنار خود بهره‌ می‌برد. باشگاه انجمن‌ سوارکاری مانند یک خانه اجاره‌ای تلقی می‌شود و یک مستاجر در مدت کوتاه نمی‌تواند به آن سروسامان دهد. شرکت توسعه و اماکن ورزشی یا وزرات ورزش و جوانان باید کارهای زیربنایی چنین مجموعه‌ای را انجام دهد. کارهای زیربنایی چنین باشگاهی در طول یک سال از یک نفر قابل اجرا و اعمال نخواهدبود.
وی افزود: خیلی از امکانات باشگاه انجمن سوارکاری قدیمی‌ست و به‌روزرسانی و ترمیم این امکانات شاید میلیارد‌ها تومان هزینه داشته‌باشد. وزارت ورزش و جوانان و اداره توسه و نگهداری اماکن ورزشی تاکنون اجاره آب این مجوعه را پرداخت کرده و از سایر اقدامات و هزینه‌های دیگر در خصوص این مجوعه چشم‌پوشی کرده‌اند. این قضیه باعث مستهلک شدن این مجموعه شده‌ و پرداخت چنین هزینه‌هایی از سوی مستاجر غیرممکن خواهدبود. بهترین پیشنهادی که در این خصوص ارائه شده است، واگذاری باشگاه انجمن سواری به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و در نتیجه هیات سواری استان است تا هیات سوارکاری بتواند فعالیت‌های آموزشی و استعدادیابی خود را این مکان انجام دهد. هیات سوارکاری مکان مسقلی برای انجام فعالیت‌های استعدادیابی و همگانی کردن این رشته ورزشی ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.